Cserélj olajat 10.000 km.-enként!
Ne húz halaszd az olajcserét! Az olajcsere periódus kinyújtása végzetes károkat tehet a motorodban!
Tapasztalatunk alapján 10 de legkésőbb 13 ezer km.-enként cseréltes olajat és szűrőket! Műhelyünk futómű és fék javítására szakosodott, de van, hogy különös esetek is megtalálnak minket!
A cikkben szereplő autó egy Mercedes W211 E240.-es 2004es, Benzines modell!
Hiba a következő volt:
Vásárlás után a tulajdonos egy nagy szervizzel indított az amúgy iszonyatosan megkímélt, szép és hibakódmentes végig vezetett szervizkönyves autóval! Km futását tekintve alacsonynak mondható 196 ezer km.-el. Vásárlást és a szervizelés után a kocsi majd 10.ezer km futót mindenféle hiba nélkül mikor is egyszer csak dobott egy ártatlannak tűnő hiba üzenetet. Gyújtáskimaradás 2 henger.
Fura volt a hibakód mert vásárlást követően kapott 6 db új gyári gyertyát igy azt kizártuk! A gyújtótrafó kimérése után az is jónak mondható volt! Ezért a mellett döntöttünk, hogy a hibásnak vélt 2.-es henger gyertya trafóját áttesszük a 5 hengerbe és megnézzük , hogy a hiba ha továbbra is fent áll akkor az az 5. hengerben lesz.-e. Tehát vándorol.-e! Teszt kör. A hiba nem vándorolt! Viszont megjelent egy újabb, de ismerős hiba kód. Gyújtás kimaradás a 6 hengerben! Ez több mint fura. Ennek okán, úgy döntöttünk leszedjük mindkét hengersor szelepfedelét és megnézzük a vezérmű lánc állapotát. Arra gyanakodtunk, hogy esetleg megnyúlt. Miután leszereltük a szelepfedeleket egy olyan látvány tárult elénk, ami a rémálmunk! Olajkoksz és sár lerakodás hatamlas mennyiségben és mindenhol! Ezt úgy kell elképzelni, mintha szurokkal kiöntötték volna a motort belülről!
A motor kiszerelésre és szétszerelésre került! Egy teljes „nagy takarítást” követően új szimmeringekkel, tömítésekkel és csapágy sorral összeszerelésre került és tökéletes lett.
Tanulság! NE TARTSUK BE A GYÁRTÓ ÁLTAL MEGADOTT OLAJCSERE INTERVALLUMOT!
Ezzel megkímélhetjük magunkat a hasonló esetektől. Olaj csere peridust 10.000 km.-re iktassuk be, ha nem megyünk 10.000 km.-t egy év alatt akkor pedig évente egy alkalommal! Magas teljesítményű és fordulatszámú motoroknál pedig akár 7.000 km.-re is nyugodtan lecsökkenthetjük!