Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!

Cserélj olajat 10.000 km.-enként!

2021.04.12.

Cserélj olajat 10.000 km.-enként!

Ne húz halaszd az olajcserét! Az olajcsere periódus kinyújtása végzetes károkat tehet a motorodban!

Cserélj olajat 10.000 km.-enként!

 

Ne húz halaszd az olajcserét! Az olajcsere periódus kinyújtása végzetes károkat tehet a motorodban!

Tapasztalatunk alapján 10 de legkésőbb 13 ezer km.-enként cseréltes olajat és szűrőket! Műhelyünk futómű és fék javítására szakosodott, de van, hogy különös esetek is megtalálnak minket!

 A cikkben szereplő autó egy Mercedes W211 E240.-es 2004es, Benzines modell!

Hiba a következő volt:
Vásárlás után a tulajdonos egy nagy szervizzel indított az amúgy iszonyatosan megkímélt, szép és hibakódmentes végig vezetett szervizkönyves autóval! Km futását tekintve alacsonynak mondható 196 ezer km.-el. Vásárlást és a szervizelés után a kocsi majd 10.ezer km futót mindenféle hiba nélkül mikor is egyszer csak dobott egy ártatlannak tűnő hiba üzenetet. Gyújtáskimaradás 2 henger.

Fura volt a hibakód mert vásárlást követően kapott 6 db új gyári gyertyát igy azt kizártuk! A gyújtótrafó kimérése után az is jónak mondható volt! Ezért a mellett döntöttünk, hogy a hibásnak vélt 2.-es henger gyertya trafóját áttesszük a 5 hengerbe és megnézzük , hogy a hiba ha továbbra is fent áll akkor az az 5. hengerben lesz.-e. Tehát vándorol.-e! Teszt kör. A hiba nem vándorolt! Viszont megjelent egy újabb, de ismerős hiba kód. Gyújtás kimaradás a 6 hengerben! Ez több mint fura. Ennek okán, úgy döntöttünk leszedjük mindkét hengersor szelepfedelét és megnézzük a vezérmű lánc állapotát. Arra gyanakodtunk, hogy esetleg megnyúlt. Miután leszereltük a szelepfedeleket egy olyan látvány tárult elénk, ami a rémálmunk! Olajkoksz és sár lerakodás hatamlas mennyiségben és mindenhol! Ezt úgy kell elképzelni, mintha szurokkal kiöntötték volna a motort belülről!

A motor kiszerelésre és szétszerelésre került! Egy teljes „nagy takarítást” követően új szimmeringekkel, tömítésekkel és csapágy sorral összeszerelésre került és tökéletes lett.

Tanulság! NE TARTSUK BE A GYÁRTÓ ÁLTAL MEGADOTT OLAJCSERE INTERVALLUMOT!

Ezzel megkímélhetjük magunkat a hasonló esetektől. Olaj csere peridust 10.000 km.-re iktassuk be, ha nem megyünk 10.000 km.-t egy év alatt akkor pedig évente egy alkalommal! Magas teljesítményű és fordulatszámú motoroknál pedig akár 7.000 km.-re is nyugodtan lecsökkenthetjük!

Blog kategóriái

Címkék

akció lengőkar ár akciós féltengelycsukló akciós lengéscsillapító Axiálcsukló DPF filter egr szelep tisztitás eladó lengőkar fékbetét féltengelycsukló ár féltengelycsukló hiba futómű teljesítménye Futomuszerviz Debrecen hol vegyek részecskeszűrőt Lengéscsillapító lengéscsillapító ára lengőkar ár lengőkar ár lengőkar készlet LUK kuplung kedvezménnyel MasterSport lengőkar MasterSport vélemény otthoni ellenőrzés részedcskeszűrő kiütés segédalváz segédalvázkeret Starline féknyereg Starline féktárcsa Starline féltengely Starline kerékcsapágy Yamato motortartó Autóalkatrész autóalkatrész autóalkatrész árak autóalkatrész kedvezmény Autóalkatrész kedvezmény autótuning bölcső bőlcső bölcső hibái Cordierite részecskeszűrő egr szelep EGR szelep EGR szelep egr szelep ár EGR szelep ár egr szelep hiba egr szelep kedvezménnyel Féknyereg féktárcsa Féktárcsa porvédő lemez féltengely féltengelycsukló furcsahang futómű állípota futómű állítás futómű ellenőrzés futómű ellenörzés futómű fajtái futómű javítás költsége Futómű szervíz futóműállítás futóműbeállítás futóműfelújítás futóműfelújítás alkatrészek futóműfelújítás ár futóműhiba futóműjavítás árai futóműrezgések Futomuwebshop.hu futóműzajok JMJ katalizátor JMJ részecskeszűrő JMJ vélemény Katalizátor kattogó féltengelycsukló kedvezmény Kerékcsapágy kerékcsapágy ár kerékcsapágy ár kerékcsapágy ellenőrzése kerékcsapágy hiba kerékcsapágy kedvezménnyel kettős tömegű lendkerék Kipufogóleömlő Kormányösszekötő Kormányösszekötő Koronavírus kuplung szett legyakoribb futómű hiba lengéscsillapító Lengéscsillapító lengéscsillapító ár lengéscsillapító ár lengéscsillapító kedvezménnyel lengéscsillapító vásárlás lengőkar lengőkar Lengőkar lengőkar ár lengőkar ár lengőkar kedvezménnyel lengőkar készlet Lengőkar szerelési tanácsok lengőkar szett lengőkar szett lengőkar vásárlás lengőkargömbfej lengőkargömbfej Luk kettős tömegű lendkerék kedvezménnyel magyarország melyik kerékcsapágy a rossz mennyibe kerül a futómű javítás MS lengőkar olcsó egr szelep olcsó kerékcsapágy olcsó kerékcsapágy olcsó kettős tömegű lendkerék olcsó kuplung olcsó lengéscsillapító olcsó lengéscsillapító olcsó lengőkar olcsó lengőkar olcsó lengőkar Olcsó luk olcsó toronycsapágy Rein Hoch ReinHoch Reinhoch ReinHoch ReinHoch ReinHoch ReinHoch alkatrész Reinhoch alkatrészek ReinHoch lengőkar Reinhoch lengőkargömbfej ReinHoch motortartóbak ReinHoch szilent Részecskeszűrő részecskeszűrő kíírás részecskeszűrő tísztitás részecskeszűrő webáruház Silicon Carbide (SIC) részecskeszűrő Spirálrugó Stabilizátor stabilizátorkar Starline Starline autóalkatrész Starline fékbetét Starline féktárcsa Starline lengéscsillapító Starline lengőkar Starline rugó Starline vélemény talpas Toronycsapágy webáruház Yamato gömbfej Yamato lengőkar Yamato stabilizátor Yamato szilent Yamato vélemény
YTFjZmQxM2