Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!

Autóalkatrészek

Akciós termék

Normál ár 119 900 Ft
Akciós ár 119 500 Ft
Készleten 4db
Normál ár 28 809 Ft
Akciós ár 19 900 Ft
Készleten 4db
Normál ár 229 177 Ft
Akciós ár 188 500 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 4 790 Ft
Készleten 4db
Normál ár 159 900 Ft
Akciós ár 155 500 Ft
Készleten 4db

Népszerű

Akciós ár 11 550 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 4 140 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 3 250 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 3 400 Ft
Készleten 4db
Normál ár 57 090 Ft
Akciós ár 43 500 Ft
Készleten 4db

» Ford Mondeo első futómű

Ford Mondeo első futómű hibái


Nem titok, hogy a Mondeo első futóműve és felfüggesztése elég nyűgös és karbantartás igényes. Ez leginkább a lengőkar szilentekre igaz. Az MK1-et kétféle lengőkarral gyártották. Egy kis szilentessel 93-94 ben és nagyszilentessel 95 után.

A szilent hibák jellemzői:
-ráz a kormány kis- és nagy sebességnél
-egyenetlenül elkopva elhúzza a kormányt valamelyik irányba
-bukkanókon üt a futómű A megoldás az összes szilent cseréje illetve a régebbi modelleknél a lengőkar cseréje a nagyobb szilentesre (a jó állapotú bontott tökéletes megoldás kicsi befektetéssel)

További hibák:
-stabilizátor kitámasztók kopottak,vízszintes stab. rúd szilentek kopottak:
kanyarban úszik az autó és rossz az egyenesfutás,fékezéskor valamelyik oldalra húz az autó (csere,nem nagy összeg,de stab. rúd szilent csere rémálom)

-lengőkargömbfej (v. talpas gömbfej) kopott:
kanyarodáskor,rossz úton kopogó hang hallatszódik

-kormánygömbfej kopott:
álló helyzetben tekerve a kormányt ropog ill. menet közben nem egyenletes a kormány fordulása (az előzőtől is lehet,nekem a kettő együtt lett cserélve és megszűnt)

-fáradt a szervó olaj:
nehéz és egyenetlen a kormány tekerése
-rossz

-lengéscsillapító:
lenyomva lent marad az autó orra ill. már kis fékezésnél is jellegzetesen bebólint,kanyarodásnál nagy kasztni bedőlés,az úton menet közben „kóválygás”

-fékezéskor valamelyik irányban elhúz az eleje:
lehet fékhiba is (ha jobbra húz,a baloldalt kell megnézni,az autó mindig a jobban fékező irányba húz) ill. a szilentek,kitámasztók hibája is

-toronycsapágy:
hibáját nem tudom milyen, mert még nem tapasztaltam...

-kerékcsapágy kopott:
jellegzetes, folyamatosan hallható kattogó hang menet közben,de a gumit ill. felnit is meg kell nézni,mert az is okozhat ilyet!(nekem egy beszúródott szög okozta,szerencsére a gumis kiszúrta,nem kellett csapágyat cserélni....)

-gumihibák:
kormányrázás;-kicsi guminyomásnál kormányrázás és nehéz kormányzás;-túl nagy nyomásnál pattogó kasztni és csúszásra hajlamosság

-féltengelyhibák:
kattogás a csuklóknál,többet nem tudok mert nincs gondom vele...

Mint látható, jó-pár hibának ugyanaz a megjelenése, emiatt gyakorlatilag mindent át kell nézni.

Költségtakarékos megoldás egyszerre lecserélni az alábbi alkatrészeket.
-kitámasztók, lengőkar szilentek,lengéscsillapítók, lengő- és kormánygömbfejek. Miért? Mert minden a futóművet érintő beavatkozás után ajánlott egy műszeres futóműbeállítást csináltatni. Ha nem, akkor előbb-utóbb nagy valószínűséggel az is elromlik, ami jó volt...(gumi félrekopik, a kormánymű tönkremegy az aszimmetrikus terheléstől stb...) A lengőkar szilenteket kompletten cserélve meg lehet úszni a futóműállítást,de ha csak egy v. kettő van cserélve egyszerre,akkor a kormány elállítódhat (az újabb keményebb szilentgumi jobban tart mint a régebbi, kopottabb és ez elnyomhatja a kormányt)

NDgyZD