Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!

Futómű alkatrész webáruház

Kapcsolat

Futóműwebshop.hu
Vágóhíd utca 3/A.
4030 Debrecen
Telefonszám: 06-20/402-8182
Írjon nekünk
info@futomuwebshop.hu

» Stabilizátorkar cseréje
Stabilizátorkar csere

Stabilizátorkar csere

Néhány sorban és képpel szeretném megmutatni a stabilizátor pálca cseréjét. Ez miatt nem biztos, hogy érdemes autószerelőhöz menni. Akinek van egy minimális műszaki érzéke 6db csavar ki- és behajtásához és a legalapvetőbb szerszámai, otthon is el tudja végezni a műveletet.

Kezdjük a szerszámokkal:




Első lépésként levesszük a kereket. Erről nem készült kép, gondolom menni fog. Amint lent van a kerék, jöhet a csavarlazító. Befújjuk vele a felső és az alsó csavart is, majd hagyjuk néhány percig.


Ezt követően kezdjük az alsó csavar lazításával, ugyanis nehezn hozzáférhetőbb, a szerelés elején még türelmesebbek vagyunk. A menet közepe ki van alakítva, hogy egy imbusz kulccsal ellen tudjunk tartani, ugyanis a fáradt fejben a menet hamarabb elforog, így simán villáskulccsal ráfogva elforogna a menetes rész és nem lehetne levenni. A képen is látszik, hogy a lengőkarra ráfektettem, így nem kell külön tartani. Az alsó fejhez villáskulccsal fértem hozzá, lassan haladva lehet kihajtani a csavart, de le fog jönni.

Alsó fej kint:


A felső csavarnál is hasonlóképpen járunk el. Sokkal könnyebb hozzáférni, így hamarabb megvagyunk vele. Ha kint van, saját szemünkkel, kezünkkel is meggyőződhetünk arról, hogy a stabilizátor pálca cserére szorult. A menetes rész nagyon könnyen mozog, szinte lötyög. Nekem, ahogy a másik oldali pálca esetében is, a felső fej volt jobban elfáradva.


Ezt követően megtisztítottam mind az alsó, mind a felső lyukat. Először drótkefével, majd ronggyal is letakarítottam. A lényeg, hogy minél kevesebb por, illetve kosz maradjon, persze nem kell sterilizálni, ez nem kórház.


Az új pálcát kicsomagolva örülünk, hogy milyen szép és új és persze lefényképezzük.


Nem kell megijedni, hogy nem jól rakjuk össze, hiszen csak egyféleképpen fog beilleszkedni a helyére. Amiről gyorsan meg lehet jegyezni, hogy felül a fej belül van, kivül van az anya.
Szépen visszahatjuk mindkét csavart, kizárólag a saját, új csavarjával tegyük vissza, azért is kaptuk hozzá. Utána örüljünk, hogy bent van.


Ezt követően nincs más dolgunk, mint felrakni a kereket és örülni, hogy ez is megvolt.
Célszerű egy kis sámlira ülni a szerelés során, ez az a fajta munka, ami ülve is könnyen végezhető. A munka ideje szerszámok elő és visszapakolásával, nyugdíjas tempóval max 45 perc.

Első és hátsó lengőkar szilent hiba, cseréje, ára

2024.11.08.

Ismerd meg a lengőkar szilent feladatát és hibáit. Tudd meg, hogy a lengőkar cseréje megoldást nyújt-e...

Mitől és miért világit a Check Engine lámpa a műszerfalon?

2024.09.03.

Neked is gyulladt már fel a sárga Check lámpa? Aggodalomra semmi ok, pánikba se kell esni. Valószínű...

A kerékcsapágy hiba és problémák megoldásai – Hogyan kerüld el a komolyabb bajt?

2024.08.30.

A kerékcsapágy egy kicsi, de kulcsfontosságú alkatrész. A kerékagyon belül található, a kerekek sima...

Felvillant a kis lámpa a műszerfalon? Nem indul az autó? Mi lehet a hiba?

2024.08.29.

Fő feladata a motor által kibocsátott káros anyagok átalakítása kevésbé ártalmas vegyületekké, mielőtt...

 

MGE3OThlZD