Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Autóalkatrészek

Akciós termék

Akciós ár 18 500 Ft
Készleten 4db
Normál ár 16 709 Ft
Akciós ár 13 900 Ft
Készleten 4db
Normál ár 243 510 Ft
Akciós ár 183 900 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 11 700 Ft
Nincs készleten
Normál ár 19 900 Ft
Akciós ár 14 900 Ft
Készleten 4db

Népszerű

Normál ár 135 674 Ft
Akciós ár 119 900 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 155 739 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 84 900 Ft
Készleten 4db
Normál ár 141 748 Ft
Akciós ár 115 900 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 3 146 Ft
Készleten 4db

» Stabilizátorszilent cseréje

Stabilizátor rúd szilent csere

A kanyar stabilizátor rendszer feladata, hogy a kocsikon az oldalirányú és haránt lengéseget megszüntesse. Magyarul a kocsi ne billegjen. A gyakorlatban ez úgy valósul meg, hogy egy kovácsoltvas rúd összeköti a két kereket, gömbcsuklók és szilentblokkok segítségével. Amikor a kocsi megdőlne valamilyen okból az egyik irányba, akkor az egyik oldali kerekei a karosszériához képest magasabbra kerülnek, mint a másik oldali kerekek. Ez a különbség csavarólag hat a kanyar stabilizátorra, ami igyekszik csökkenteni ezt az állapotot. Evvel a megoldással a kocsi valóban stabilabb és az utazás is kellemesebb. Ezen a rajzon látható ennek a rendszernek a fele. Magát a rudat zölddel jelöltem, a gumi szilentblokkot kékkel, a hozzá tartozó bilincset szürkével. Az erős igénybevételtől a kékkel jelölt gumi szilentblokk sajnos megkopik idővel. A cserje aktuális, ha kopogó hangot hallunk a futóműből, főleg rossz úton. Ha a kanyar stabilizátor rudat meg tudjuk kézzel mozgatni pár millimétert (a tengelyének irányában) akkor a cseréjéhez eljött az idő.


Ezen a képen a két új szilentblokk látható. Nem túl drága alkatrész, nem nehéz beszerezni sem. A nehézség a cserében az, hogy a leszorító bilincse szinte szerelhetetlen.

 


Ezen a képen látható, hogy a leszorító bilincs első csavarját még meg lehet nyitni egy csillagkulccsal, de a hátsókhoz nem lehet hozzáférni. Arra gondoltam, hogy ahhoz, hogy a bilincsek hátsó csavarjaihoz is hozzáférjek, leoldom a segédalváz (bölcső) hátsó csavarjait és leengedem az egész keretet néhány centivel, hogy a bilincs hátsó csavarjait szerelni tudjam.



A kocsit merev bakokra emeltem és a bölcső közepét megtámasztottam egy krokodillal. Tettem ezt azért, hogy, ha a bölcső hátsó csavarjait kitekerem, akkor ne zúgjon le a motor a földre. Ki is csavartam a két nagy csavart és próbáltam a krokodillal finoman leengedni a keretet. Ekkor derült ki, hogy a motornál és a váltónál lévő gumibakok ezt megakadályozzák. Tehát, nem akar a keret motorostul leesni. Sőt. Azt a pár centit sem engedi, ami a szereléshez kellene.


Itt látható, hogy magától a bölcső csak kb. egy centit akar lesüllyedni. Így még mindig nem lehet a csavarhoz hozzáférni.


Egy fa léccel lejjebb kellett feszítenem a segédalvázat, hogy a csavarhoz férjek. Így is csak villáskulccsal lehet nyitni, a csillagkulcs nem fér oda. Sűrű csavarlazítós spriccelések mellett sikerült mind a két csavart kivennem. Sajnos mind a két csavart teljesen ki kell venni. Enélkül a gumi elem nem cserélhető.

Persze a kanyar stabilizátor szilentblokk hőn szeretett gépszörnyünk páros szerve. Tehát jobb és bal oldalit egyszerre ildomos cserélni. Ezen a képen már lent van a bilincs és a gumi elem is. A csavarok eltávolítása után a gumit a kocsi közepe felé toltam, elfordítottam és leszedtem a rúdról.


Itt jól látszik a régi kopott gumi és az új közötti különbség. Hát tényleg megérett a cserére.

A visszarakás, már sokkal könnyebb. A bilincsek csavarjait párban meghúztam. Olyan erővel, amekkorával csak bírtam. Persze becsavarás előtt a segédalvázba rögzített anyákat is befújtam csavarlazítóval.



Utána jönnek a segédalváz csavarjai. Persze a lécből készített éket ki kell venni, a krokodil emelővel a keretet finoman megemelni, aztán a keret nagy csavarjait visszatenni. Emelővel a fix bakokat eltávolítani, kerekeket visszatenni, a kocsit leengedni.

A szerszám igényt is lefényképeztem. Kell egy krokodil vagy sima olajemelő, két bak, egy krova készlet, 13-as villáskulcs, 13-as csillagkulcs, 21-es csillagkulcs, csavarlazító folyadék Nem könnyű feladat a gumi szilentblokkok cseréje. Veszélyeket rejt a kocsi felbakolása, a bakolt kocsin a munkavégzés. Aki érez magában annyi rutint, hogy a képek alapján merészel belevágni ebbe a munkába, az megjutalmazza magát egy sikerélménnyel és egy csendesebb futóművel. Sok sikert a szereléshez!

ZmIyMz