Kopog a futómű pedig minden alkatrész új benne.
Hátha minden új benne akkor nagy baj nem lehet. Ezt gondolnánk hirtelen ugye? Általában ez igy is van. Kíváncsi voltam, szóval elválaltam a kis Caddyt.
Ügyfél és az autó szerelő szemszöge a hibákról és az utasítgatásokról.
Általában más után nem szeretünk dolgozni, de van, hogy muszáj. Ilyen volt ez a mai VW Caddy is. Ha ilyen munka van mindig megkérdezem, hogy miért nem vitte vissza oda az autót, ahol csináltatta. Ilyenkor általában két három választ szoktam kapni
- Mert már nem bízom bennük, oda többet nem viszem…(Még meg is értem)
- Nem érnek rá… (Ez a legabszurdabb.. Mi az, hogy nem érnek rá?)
- Most vettem a kocsit, nem ismerem aki csinálta…(Duma vagy valóság)
Nálunk ma, az utóbbi válasz volt az indok. Igy vette a kocsit, ráadásul friss műszakival. Jó hát gondoltam, nem lehet akkorra a baj. Igazából nem is volt. De nah azért mégis csak megér egy cikket.
Szóval más után azért nem szeretünk dolgozni mert ott már van valami, ha egy ügyfél előttünk több szerelőnél is járt. Tehát nem csak a szerelőkben kell keresni a hibát. Vannak nehéz ügyfelek is. Én azt mondom, ha valaki mindig szerelőt váltogat, vagy ugyan azzal a hibával már járt 6 helyen akkor ott problémás a munka is és az ügyfél is. Én se cserélgetem a jól bevált fogorvosom, vagy a megszokott autókozmetikám és a szeretett éttermem.
Itt a mi esetünkben nem mondanám azt, hogy az ügyfél nehéz esett volt. De határozottan kiállt a véleménye mellett, amit most idézek:
„Fel lett újítva az első futómű. Lengőkar gömbfejek, lengőkar szilentek, stabilizátor pálca is cserélve lett. Egyszóval minden új”
Csatoltam pár képet a Caddyről. Látszik az ügyfél szerint teljesen felújított első futómű...
Nah ez az idézet szóról szóra igy volt. Ezzel több problémám is van pedig nem vagyok akadékoskodó ember. Előszőr is mi az, hogy hagyjam figyelmen kívül? Erre az volt a válasz, hogy nem szeretne azért óradíjat fizetni feleslegesen. Sajnos miután más után dolgozunk ezért nem tudom figyelmen kívül hagyni ezt a lépést. És igen sajnos ez időt vesz igénybe amiért fizetni kell. Lehet 15 percet is elfogok vele tölteni. Hatalmas idő ugye? 15 perc….
A másik problémám az, hogy „minden ki van cserélve”, nos a futóműben ha minden kivan cserélve akkor ott újnak kell lennie mindennek, nem csak a lengőkar gömbfejnek, szilentnek és a stabkarnak. Van még ott egy jó pár alkatrész. Szóval hagyjuk ezt, hogy minden ki van cserélve. Mondjuk inkább úgy, hogy az olcsó és gyorsan kopó alkatrészeket valaki kicserélte.
Viszont akkor mégis mi a jó a más után való szerelésben?
Azért az jól eső érzés ha értkeli az ügyfél, ha nem, hogy megoldunk egy olyan hibát, amit előttünk más, akár több szerelő nem tudott. Tehát egyrészről szakmai kihívás is.
Beálltunk az autóval, alácsápoltuk és felemeltük. A hiba feltárása kis túlzással kb 5 percbe került. Pont az a rész, amit az ügyfél nem kért, mert feleslegesen nem szeretne fizetni. 2x. Nos nálam még egyszer sem fizetett, nemhogy kétszer. Hisz nem ugyan ott van, nem ugyan annál a szerelőnél stb. Nem baj ez van, akinél egy berögzült duma.
Nos az első 5 percben kiderült, hogy:
- Az előző szerelő beszerelt új stabilizátor karokat csak éppen a csavarokat elfelejtette meghúzni!!!
- Az előző szerelő beszerelt két lengőkar gömbfejet csak éppen a bal és jobb oldali jelölést, nemhogy nem vette figyelembe, de mindenhova bal oldalit szerelt!!!
- Az előző szerelő beszerelt egy új lengőkar tartó konzolt, de sajnos itt is elfelejtette a csavarokat meghúzni!!!
Legszívesebben megkérdeztem volna az ügyfelet, hogy akkor tényleg ne nézzem át az előző munkát, hogy spóroljak 5 azaz ÖT PERC munkadíjat? De még jó, hogy nem vagyunk egyformák.
Kb 15 perc alatt elhárítottuk a hibát és próbakör. A kocsi nem kopogott, nem viselkedett idegesen az úton. Átadható volt. Jeleztem az ügyfélnek, hogy mi volt a hiba kocsijával és hogy mennyibe került. Szerencsére nem akadékoskodott és kifizette a számlát, megköszönte és elment. Mert igen, szoktak még ilyenkor is akadékoskodni, hogy mi az, hogy ezt mondom, ezzel tuti nem is volt baj hanem valami mással és ő elmondta nem fog kétszer fizetni… Tehát pro-contra esett ugyan nem mindennapos de előfordul.
Tanulság a Caddy szerelésben
Tanulság részemről ugyanaz, de legyen részetekről is. Nem kell feltétlenül megbízni az autószerelőben, de hallgassuk meg amit ő mond vagy ajánl. Jelen esetben, ha én azt tettem volna amire az ügyfél utasított és figyelmen kívül hagyom azoknak az alkatrészeknek és munkáknak az átvizsgálását amit ő kifejezetten és hangsúlyosan kért akkor biztosan találtam volna más hibás alkatrészt még amit ha kicserélek és a kocsi ugyan úgy kopog akkor én lettem volna a 7. rossz szerelő aki őt átverte…
És egy videó a hibáról....