A futómű beállítás egy elengedhetetlen kalibrációs folyamat, ami az autókat egytől egyig érinti.
A helyes futómű beállítás miatt tud az autó egyenesen menni. Futómű beállítás miatt megy egy nyomon, tudunk kanyarodni, sőt e-miatt tudjuk terhelni az autónkat.
A futómű beállítás egy olyan folyamat, amikor a kerekeket egyenként be tudjuk állítani a gyár által megadott paraméterre. A futómű állításhoz szükséges az összes autó adatait egy adatbázisból kinyerni, hogy tisztában legyünk a beállítási paraméterekkel, Nem mindegy, hogy egy autón mekkora felni és mekkora gumi van, vagy a gyártó egy sportos hangolású futóművet tervezett alá vagy egy comfort rendszert, még azonos típus és évjáraton belül is van eltérés. Nem sok 1-2 fok, de ez a futómű geometriát tekintve óriási.
A futómű beállításra nem minden műhely képes. Erre külön szakosodni kell, ahogy mi is tettük. Szükség van egy jól vízszintezhető ollós emelőre, forgózsámolyra és egy modern 3D futómű állító padra. Ezekután pedig egy megfelelő adatbázisra, hogy minden típusú autó értékeivel tisztában legyünk.
Futómű állítás első lépése, hogy ellenőrizzük a keréknyomást aztán felállunk a futómű állító padra. Az adatbázisból kikeressük az adott autót majd elkezdjük 3D lézer technológiával megmérni a jelenlegi beállítást. A gépünk megjeleníti a kívánt tartománytól tól-ig határokkal és megjeleníti a jelenleg megmért értkékeke. Ezt összehasonlítva láthatjuk, hogy mennyi az eltérés kerekenként és tengelyenként is. Ha ez megvan kezdődhet az állítás. Ha állítható az autó hátulja akkor ott kell kezdeni a futómű állítást a kívánt érték eléréséig, mert a helyesen és pontosan beállított hátsó futómű értékekre kell beállítani az elejét. Ez nagyon fontos.
Futómű beállítás során számos problémával találkozunk. Sőt…nagyon sokszor ekkor derül ki egy autóról, hogy rossz.
Illetve nagyon sokszor derül ki az is, hogy az állító csavarok és anyák, excenterek már soktíz, ötven, száz ezer km.-el ezelőtt voltak utoljára megpiszkálva. Menetük nincs és az egész egy kupac rozsda. Ilyenkor sajnos a futómű állítás esélytelen amig ezeket nem cseréljük ki.
Helyes és pontos futómű állítás után a kocsink sokkal könnyeben és élvezetesebben, biztonságosabban vezethető, mint az előtt. Mi azt valljuk, hogy évente egyszer a futómű állítást iktassuk be a kötelezően elvégzendő autós feladataink közzé.