A futómű folyamatosan munkában van mikor az autót használjuk, de még ha nem akkor is.
A futóműtől azt várjuk el, hogy legyen jó. Mondja egy általános vezető. Pedig nem csak ennyiben merül ki a futómű feladata. Az ő dolga a kényelem avagy a sportosság, a csendesség, a terhelhetőség. a kanyarodás, a tapadás biztosítása, rezgések elnyelése, úthibák elnyelése. Ugye milyen fontos dolgok ezek, és mennyire sokoldalú egy autó futómű rendszere. Pedig csak egy futómű… szoktuk mondani.
Pedig szegény futómű felfüggesztő rendszerre akkor is dolgozik, ha a kocsid csak áll a parkolóban. Tartja az autó súlyát. Ami lehet folyamatos 1T-2T.-át vagy még többet meghaladó terhelést jelent neki. Aztán ha elindulsz vele még a mozgásoknak is kiteszed, Folyamatos forgó mozgás, folyamatos úthibák, folyamatos rezgések. Ezek mind-mind kínozzák a futóművet és a futómű alkatrészeket. Nem hiába egy túltervezett alkatrészről van szó, de ennek ellenére még gumi is van benne.
Brutális az, amit ki kell bírnia azért, hogy te észre se vedd, hogy ő van a kocsidban. Mert amikor már észreveszed akkor baj van.
Másrészről ott a rengeteg mocsok és sár és víz, ami mind-mind kihat a futómű alkatrészek élettartalmára és majd a működési teljesítményére.
Tényleg, jut eszembe egy kérdés! Te szoktál minden évben alvázmosást kérni a kedvenc kozmetikádban, aztán a futómű alkatrészekről leverődőt festéket pótólod, javítod?
Gondoltam, hogy nem mert nincs szemelőt a futómű és ha nem látod és nem érzed, hogy van akkor nemigazán foglalkozik vele az ember. Pedig lehetne. Sőt kellene.
Gondolj bele abba is, hogy ő cipeli a terheid vagy a család terhét mikor nyaralni mentek. Nem a szép alufelni vagy a jó hifi, vagy a friss motorolaj. Hanem a futómű. És még csak ellenőriztetni is hajlamos vagy elfelejteni egy olajcsere alkalmával.
Tehát lényegében a futónű működését befolyásoló tényező te magad vagy! Az állapotáért te vagy felelős és a teljesítményét te élvezed, használod ki. Vigyázz rá úgy mint az autódra és a futómű pedig vigyázz rád és a veled útazókra.