Futómű ellenőrzése is ugyan olyan fontos, mint a motorban az olajcsere.
Sokan semmi féle ellenőrzést nem kérnek a szerelőtől. Évente kb 10 olyan bejelentkezés van a műhelybe mikor azt kéri az ügyfél, hogy noha nincs gond az autóval, de szeretné, ha átnéznénk mert úgy a nyugodt.
Viszont kb 1.000 olyan bejelentkezés van mikor már hangot hall a futóműből vagy valami furcsa rezgést érez. Ez már baj. Itt már feltételezhetően elkezdődött egy kopás.
Gyári előírás nincs a futómű cserére, tehát mint a motorolajnál és szűrőre itt nincs megadva csere intervallum. De van megadva ellenőrzés. Ez azt jelenti, hogy kb minden olajcserénél ellenőrizni vagy ellenőriztetni kell.
Ez a valóságban úgy szokott kinézni, hogy az ügyfél meghozza az autóját a kötelező szervizre és nyilván megbeszéljük az azzal kapcsolatos információkat és minden esetben megkérdezzük, hogy van-e valami, amit úgy érez, hogy nézzünk rá mert valamit furcsának tart. Emellett a lelkiismeretes szerelő amig folyik le az olaj átnézi szemmel és kézzel átrángatja a futóművet is, tehát ellenőrzi azt. Ha hibát talál azt a munkalapon jelzi, hogy az ügyfélnek eltudjuk mondani és ajánlatot tudjunk készíteni a várható futóműalkatrészek áráról és a beszerelési munkadíjról.
Lényeg a lényegben, hogy annak ellenére is ha mindent tökéletesnek is érzünk az autón, de eljön a kötelező szerviz ideje akkor külön hangsúlyozzuk ki az autószerelőnek vagy a munkafelvételen, hogy nézzék át a futóművet is.
Mert lehet, ami nálunk alap az másnál külön kérés, de akkor is a sofőr legfőbb érdeke, hogy jó legyen az autó futóműve is.