A futómű hibánál a felhasználó, a sofőr, amit leghamarabb észrevesz az vagy a hang vagy valami fura rezgő érzés.
De mi lehet a fura hang és miről árulkodhat nekünk, mi lehet a furcsa futómű hang hiba jele:
A futómű több alkatrészből áll, amik anyagokat tekintve is különböznek. Ezek az alkatrészek miközben ellátják a feladatuk különböző mozgást végeznek. Mozgásuknak minden esetben hang nélkülieknek kell lenni, ha minden rendben van. Viszont, ha egy szilent elszakad, vagy kifordul az nyikoroghat és kopoghat. De például kormány tekergetés közben, ha halk ropogó hangot hallunk az bizony toronycsapágy hibára is utalhat. Ha a lengőkarban a lengőkar gömbfej megy tönkre általában minden ügyfél nyekergő, nyöszörgő hangot hall minden egyes úthibánál. A lengéscsillapító hiba is járhat kótógás szerű hanggal. És érdekes, hogy nem csak a rossz úthiba de egy terhelés váltás is okozhat furcsa rend ellenes hangot, például egyenesben nem, de kanyarodáskor halható, hogy búg a kerékcsapágy. Tehát a futómű és a hajtásból eredő hangokat minden esetben komolyan kell venni. Ha ilyet tapasztalunk irány az autószerviz. Sajnos a fura hangok nem minden esetben észrevehetők a napi rutinok mellett. Szól a rádióból a Balázsék, kihangosítva telefonálunk, kedcenc zenénket hallgatjuk vagy éppen kedvenc hangoskönyvünket és elvagyunk töprengve gondolatainkban. Kinek is tűnne fel egy furcsa hang?
De mi a helyzet a rezgésekkel ás más fizikai tünetekkel.?
Sajnos ez az a pont, amit már biztosan észreveszünk. Remeg a kocsink, remeg a kormány, félrehúz. Ez az a pont amit már mindenki észrevesz, de ilyenkor már első utunk a szerviz legyen ne a napi teendőnk. Miért? Mert már biztosan tönkre ment valami az autó futóművében és gondoljuk át ezt a folyamatot. Előszőr megkezdődött a természetes elhasználódás, kopás, ezt kísérte, jelezte nekünk ki tudja mennyi ideig egy hang, amit vagy nem vettünk észre vagy nem tulajdonítottunk neki nagy figyelmet, de most már fizikai tünet is van amitől nincs tovább. Innentől kezdve bármikor megállhat az autónk futómű hiba miatt. Kérdés csak az, hogy hogy áll meg. Kiszakad a kerék, irányíthatatlanná válik stb.
Jobb eddig a pontig nem elmenni. Néha szánjunk időt arra, hogy egy rosszabb minőségű úton csak az autónkra és annak a viselkedésére és jeleire figyeljünk. Ez nem tart tovább pár percnél, de ha észre veszünk valamit, akkor megtudjuk időben nézetni és eltudunk kerülni egy műszaki hiba miatti megállást.
Több ügyfelünk mondta futómű hiba miatti útszéli megállás után, hogy nem érti mert nem is volt hangja az autónak. De volt, olyannyira volt hogy szinte kiabált de nem vette észre mert minden más, a napi rutin elvette erről a figyelmét. Továbbá az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy napjaink új és fiatal autói olyannyira szigeteltek, hogy a beszűrődő hang egyenlő a nullával. De ez se akadályozzon meg titeket abban hogy, néha lehúzzátok az ablakot és füleljetek…