Toronycsapágy és torony szilent feladata, működése:
A toronycsapágy a lengéscsillapítót zárja és tartja központban, tehát a lengésacsillapító tetején helyezkedik el. Több fontos szerepe van de a két legfontosabb az a kormányzás és a felfelé ható (rugózás) erőket csillapítja. Kormányzásban a szerepe, hogy a lengéscsillapító alsó része fixen rögzítve van a kerékagyba, mivel kormányzás hatására a kerékagyat jobbra-balra mozgatjuk ezért azzal együtt a lengéscsillapító is fordul, ha azonban a felső része a lengéscsillapítónak kötött lenne, akkor nem tudna elfordulni. Igy a teleszkóp tetejét a toronycsapágyba rögzítjük amely igy a csapágyazása lévén központban tartja a lengéscsillapítót, de el is tud benn fordulni. Tehát az első lengéscsillapító felső szárát nem a karosszériába kötjük, a torony lemezbe, hanem a toronycsapágyba és a torony csapágyat rögzítjük a felfogató csavarokkal a torony lemezbe.
Toronycsapágy hiba jelei:
Recsegő hang kormány elfordításával, esetleg nehézkes a kormánykerék forgatása.
Toronycsapágy hibái:
A toronycsapágy felülről szinte zárt, de alulról a lengéscsillapító szár felől könnyeb be jut a por és a nedvesség. Tönkremenetelét általában a külső szennyeződés vagy a rossz minőségű utak, padkázások okozzák.
Toronycsapágy csere:
Ezt jobb ha szerelőre végezzük. Ki kell venni az egész lengéscsillapítót, le kell oldani a kerékagyat, le kell szerelni a rugó, tehát elég nagy macera. Mindenképpen szerelőre kell bízni, ráadásul a rosszul összerakott a toronycsapágy balesetveszélyes is lehet.Toronycsapágy vásárlása esetén, mindenképpen párban ajánljuk a vásárlást. Amennyiben úgy érzi, hogy vásárlási segítségre van szüksége, kérem keresse fel technikus kollégáinkat az elérhetőségeink egyikén.
Problémamenetes autózást kíván mindenkinek:
Süvöltős Tamás
futomuwebshop.hu