Interjú: Szakmai Titkokat árult el a Futóműwebshop ügyvezetője
Dajka Gábor amatőr újságíró vagyok és Süvöltős Tamást arra kértem, hogy vezessen be egy kicsit a szakmájába.
Gábor: Miért hoztad létre a webáruházadat?
Tamás: A szakmámból kifolyólag autószerelőként dolgoztam, és az értékesítésben nagyobb potenciált láttam, ez motivált. Lényegében kereskedelemmel akartam foglalkozni.
Gábor: Neked van egy szerelőműhelyed is, ha jól tudom.
Tamás: Igen, van!
Gábor: Akkor mégsem kanyarodtál el annyira az eredeti szakmádtól, csak kiegészítetted. Mit gondolsz a magyarországi webáruházakról? Szerinted az értékesítőknek vannak autószerelői végzettségeik? Ez mennyire fontos?
Tamás: Szerintem nagyon – nagyon fontos. Ha, fék- futómű- kormányrendszerekről beszélünk, akkor az eladónak át kell látnia az egész rendszer működését. Értenie kell a méretezéshez és a minőségbeli különbségekkel is tisztában kell lennie, mert ha rosszat ajánl, akkor abból baleset is lehet.
Gábor: Ezen a piacon is robbanásszerűen jönnek létre az újabbnál újabb webshopok?
Tamás: Igen, sajnos nagyon sok webáruház jön létre, mert az ifjú titánok csak azt látják, hogy valakinek megy, valakinek pedig még jobban megy. Sajnos szaktudás nélkül hozzák létre a webáruházukat, azzal a céllal, hogy mindegy, hogy ki mit rendel, csak rendeljenek a látogatók.
Gábor: Nem kell semmilyen engedély egy autóalkatrész webáruház üzemeltetéséhez?
Tamás: De, pár évvel ezelőtt végzettséghez kötötték. Mindenképpen kell legalább egy ember a vállalkozásba, akinek megvan a megfelelő végzettsége.
Nekünk ez meg van, sőt technikummal rendelkezünk.
Gábor: A többi webáruház miért üzemelhet?
Tamás: Hát, ez az egy nagyon jó kérdés!
Gábor: Nem kaptak ellenőrzést?
Tamás: Ezt nem tudom megmondani, mert nem foglalkozok a konkurensekkel. A vásárlóim visszajelzéseiből tájékozódok. Sokszor rossz alkatrészt kapnak, így innen sejtem, hogy itt-ott nem kerek a történet.
Gábor: Autóalkatrész vásárlás esetén a megrendelők bizonytalanok szoktak lenni, vagy határozottak? Egyáltalán tudják, hogy melyik alkatrész ment tönkre az autóban?
Tamás: Egy szerelő valószínűleg már felmérte a hibát. A telefonálók már egy konkrét autóalkatrészt keresnek. Első kérdésük, hogy van-e raktáron, és hogy ha van, akkor mennyi idő alatt kapja meg. Tehát az idő, az nagyon – nagyon fontos! Ha mi külföldi raktárból hozzuk az adott alkatrészt – legyen az Németország, Csehország, Lengyelország – és a vásárló délután 4-ig leadja a megrendelését, akkor, azt mi másnap reggel már le is kérjük a nagykertől. Ezt mi már az éjszakai szállítmányban megkapjuk. A 24 órás kiszállítást így tudjuk tartani. A másik kérdés amit fel szoktak tenni, hogy miért vagyunk ilyen olcsók. Ilyenkor azt szoktam mondani; Mert a küszöbárunk alacsony.
Gábor: Mit jelent az, hogy küszöbár?
Tamás: Pl.: Alkalmazotti létszám, raktárkészlet, azaz fenntarthatóság. Nem mindegy, hogy 100 embernek adok munkabért, vagy 5-nek. Ezeket a küszöbárakat bele kell építeni a termékek árába. Minél több a kiadásom, annál drágábbak lesznek a termékek. Minél kevesebb a kiadásom, annál olcsóbbak lesznek a áruk.
Gábor: Én azt látom mostanában, hogy az autóalkatrész webáruházak, vagy akár a fizikai boltok 50-60-70%-os kedvezményekkel hirdetik magukat. Ez hogyan lehetséges?
Tamás: A 40-50-60% kedvezménynek elvileg a listaárból kéne lejönnie. De nyilván ez lehetetlen, mert akkor a kereskedő a vásárláson bukna.
Gábor: Tehát az egész ilyen Black Friday-os jellegű akciók. Az előző nap jól felemelik a termékeknek az áraikat, hogy utána ki lehessen írni ezeket az óriási kedvezményeket?
Tamás: Igen, de az ügyfeleket nem szabad ennyire „palira” venni. Ezt sok cég eljátssza, mert csábító a 60% kedvezmény.