Újat vegyek vagy tisztíttassam?
A részecskeszűrők (DPF) szinte az összes dízel autóban megtalálhatóak 2009. óta. Kivitelezése eltérő lehet, de működési elve és lényege ugyanaz. A kipufogógázban lévő kormot szűri meg.
Vizsgáljuk meg a helyzetet egy német prémium autó esetével, egy BMW 320d E90 modell 163 Le-sel. Ebből a típusból elég sok fut Magyarországon is.
Ebbe a modellbe a gyári DPF 613.684 Ft-ba kerül, ami borsos. A bontott szűrő zsákbamacska, így ez sem a legjobb megoldás. Viszont az internet tele van részecskeszűrő-tisztítással foglalkozó vállalkozásokkal. Jelen esetben ennek az alkatrésznek a tísztítása kb. 50.000 Ft-ba kerül, plusz van még egy kb. 40.000 Ft-os szerelési költség is. Az „olcsónak” hitt tisztítás, így már nem is olyan kedvező. Ráadásul egy szétégett szűrőt nem lehet teljesen kitisztítani, szóval ha nincs szerencsénk,csak eltoljuk a hibát egy rövid időre.
Ha a 90.000 Ft-hoz hozzátesz még a tulajdonos egy keveset, akkor nálunk – maximális kedvezménnyel – már 119.900 Ft-ért tud venni egy új DPF-et, 2 év garanciával.
De ezzel a cikkel nem azt akarjuk mondani, hogy a részecskeszűrő-tisztítás minden esetben kidobott pénz. Pl. érdemes néha kitisztíttatni, prevenciós jelleggel. Illetve ki kell számolni azt, hogy baj esetén melyik éri meg jobban? Venni egy újat, vagy elvégeztetni a tisztítást.
Amit még érdemes megemlíteni, hogy otthon senki se álljon neki a tisztításnak, mert valószínűleg nem fog sikerülni. Az autók időközönként szokták regenerálni magukat, kb. 700 fokos füstgázzal. Otthon a disznópörzsölő pedig 1.000 - 1.400 fokot tud, ami szétégeti a féltett alkatrészt.
Egy kis nem hivatalos statisztika:
Magyarországon 49.900 Ft-tól indulnak a részecskeszűrő árai egészen a 1.500.000 Ft-ig bezárólag. A www.futomuwebshop.hu eladási statisztikáját átnézve általánosságban elmondható az, hogy 60.000 - 160.000 Ft között van a hétköznapi autókba szánt szűrő.
Új és garanciás részecskeszűrők házhoz szállítva 24h belül, kérjen ajánlatott https://www.futomuwebshop.hu/