Legáltalánosabb 5 autós érzékelő hiba, ami miatt világíthat a Check lámpa. Ezeknek hatásuk van az üzemanyag-hatékonyságra és ezáltal a motor működésére:
1. Lambda szonda vagyis Oxigén érzékelő.
Az oxigénérzékelő méri, az el nem égett oxigén mennyiségét a kipufogógázokban. A hibás oxigénérzékelő helytelen levegő-üzemanyag keverékhez vezethet, ami gazdag vagy szegény állapotot eredményezhet. Mindkét forgatókönyv jelentősen csökkentheti az üzemanyag-hatékonyságot és a motor helyes működését.
2. Légtömegmérő (MAF).
A MAF érzékelő méri a motorba belépő levegő mennyiségét. A pontatlan leolvasás megzavarhatja a levegő-üzemanyag keveréket, ami tökéletlen égéshez és megnövekedett üzemanyag fogyasztáshoz vezethet.
3. Fojtószelep helyzetérzékelő (TPS).
A TPS figyeli a fojtószelep helyzetét. A hibásan működő TPS helytelen információkat szolgáltathat az ECU-nak, ami hatással van a levegő-üzemanyag keverékre, és a motor nem megfelelően működik.
4. Üzemanyagnyomás érzékelő.
Ez az érzékelő méri az üzemanyag nyomását a rendszerben. A pontatlan leolvasás helytelen üzemanyag-levegő arányhoz vezethet, ami csökkenti az üzemanyag-hatékonyságot és a motor károsodásához vezethet.
5. Hőmérséklet érzékelő.
A motor hőmérséklet érzékelője figyeli a hűtőfolyadék hőmérsékletét. A helytelen leolvasás befolyásolhatja a motor égési folyamatát, ami az optimálisnál alacsonyabb üzemanyag-hatékonysághoz és a motor károsodásához vezethet. Ha azt érzi, hogy hideg a motorhűtő folyadék hőmérsékelt akkor dúsít, ha meleg pedig szegényít a benzin levegő keverékén.
6. Gyújtógyertya, izzítógyertya.
Benzines motoroknál a gyújtógyertya vagy az azt energiával ellátó gyújtótrafók is gyakran hibásodnak meg ami gyújtáskimaradáshoz vezetnek. Természetesen a Diesel autók izzítógyertya hibái miatt is egyből világítani fog a Check Engine lámpa.
7. Főtengely, vezérműtengely jeladó.
A főtengely jeladó a főtengely fordulatszámát, a vezérműtengely pedig a vezérműtengely fordulatszámát nézi. Ha az egyik jeladó elromlik akkor az ECU nemlát élő adatott és nem tudja kiszámolni a motor működéséhez szükséges kivezérléseket. A két jeladó közül, ha egyik is meghibásodik valószínűleg a kocsi már nem indítható.
Általánosan elmondható, hogy a fent felsorolt 7 hiba valamelyik bekövetkezik azt egy műszerfalon egyből fogjuk látni egy Check Engine világító ikonnal. Természetesen egy autónak 1000 hibája lehet, amitől világíthat a Check lámpa, de ez a 7 a legáltalánosabb autó hiba.