Mi történik, ha hibás Katalizátorral járok?
Mivel a katalizátor nem egy olcsó dolog és hirtelen nem engedhetjük meg magunknak a katalizátor vásárlását és cseréjét ezért sokunkban felmerül a kérdés. Járhatok így az autóval?
Hát nem egyszerű a válasz.
A környezetvédelmi problémákról most nem akarok írni mert az adott. Egy hibás katalizátor nem működik megfelelően, hatásfoka gyenge vagy nulla!
Fizikális hatása az autóra különböző lehet!
Attól függ, hogy a katalizátor, hogy ment tönkre. Külső fizikai sérülés áldozata lett, összetört, vagy csak egyszerűen összeszakadt?
Általában az összetört hibás katalizátornak hangja van, csörög. Mivel a kerámia eltörik, és apró darabokra szakad, ezért azokat halhatjuk mozogni a rendszerben. Ezek az apró darabok eltömíthetik a gépjármű kipufogó rendszerét és ez által dugulást okozhatnak. Ha a kipufogó rendszer eldugul, akkor fojtás keletkezik a kiáramló kipufogógáz oldalon, és ez a fojtás bizony a motort is megviseli!
Jobb esetben a gáz keres magának egy gyenge tömítést és ki fog fújni a rendszer valahol, de rosszabb esetben visszafordul és lefojtja a motort. A lefojtott motor jobb esetben csak veszít a teljesítményéből, de rosszabb esetben akár komolyabban is károsodhat.
A katalizátor hibát azonban a modern autók hibákátokkal is jelzik:
Ez azt jelenti, hogy kapunk a műszerfalon egy Check lámpát és szinte száz százalék biztosan állíthatom, hogy az autó vészüzemre kapcsol. Ennek oka a lambda szonda. A Lambdaszondából általában kettő van. Egy a katalizátor előtt és egy után! A Lambdaszonda másnéven Oxigén érzékelő figyeli, hogy a katalizátor elvégzi e a feladatát. A katalizátor előtti és utáni szonda kapcsolatban van az autó motorvezérlő elektronikájával, tehát a motor kiegyensúlyozott működéséért nagyban felelős!
Amennyiben katalizátort keress, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot vagy töltse ki Katalizátor ajánlatkérő űrlapunkat!
További problémamentes autózást kívánok
Süvöltős Tamás