Mi nem szégyenlősködünk! Ilyen egy futóműcsere egy 20 éves autón - Nálunk járt a Totalcar
Olajszagú, dolgos videót készített nálunk a Totalcar videóstábja. Megmutattuk, hogyan cseréltük ki egy régi Astra futóművét. Nem ijedtünk meg a feladattól, ha kellett alkatrészt gyártottunk a szétszereléshez, ha arra volt szükség milliméterenként illesztettük össze a csavarokat. Sturcz Antal és Börcsök Roland figyelt, felügyelt, videózott, Süvöltős Tamás mint egy jó főnök mutogatott, magyarázott, és lefordította a szaknyelvből, mi is történik pontosan.
„Nagyon örültem, hogy nálunk járt Magyarország egyik legnépszerűbb autós videós stábja. A Totalcar neve ismert a szakmában, úgy érzem egy fontos előrelépés az életünkben, hogy személyesen eljött hozzánk a stáb. Remélem a jövőben is lesz alkalmunk a közös munkára velük”- összegezte Süvöltős Tamás a videó után, a Futomuwebshop.hu vezetője, aki a debreceni futómű szervizükben fogadta a stábot.
A cikket itt éred el: Totalcar cikk
A videóban is jól látszik: Nem szégyenlősködtek. Forogtak a szerszámok, dolgos kezek munkálkodnak 20 éves autón.
„Beszopódás szaknyelven!” – hallható nem egy helyen a videóban, amikor kiderül, hogy bizony akadnak kényes részek a munka során.
Tamás arról beszélt, hogy a legnagyobb gondnak az ilyen munkákkor azt látja, hogy mivel az autó régi, összerohadhat.
„Főleg akkor, ha nem tartották karban. Szilent cseréhez a komplett hátsó futóművet le kell venni. Mindenből újat kap az autó”- mondta.
Kiemelte: sokan azért nem cserélik ki a rossz futóművet, hiába hallják akár, hogy gond van, kopog az autó, mert félnek a járulékos költségektől. Az Astra ideális alany volt a videóhoz, mert tényleg a rideg valóságot adta ki: „az autó alatt olyan futómű van, ami az utcai autók 90 százaléka alatt” - mondta Tamás.
Egyben utalt egy gyakori problémára: Akkor megy az ügyfél, amikor már összetett a probléma, mert akkor érzi.
Három ember 8 óra alatt tette rendbe a kocsit. A sürgő-forgó munkatársak nem tétlenkedtek, ha kellett speciális alkatrészt gyártottak, hogy le tudjanak venni egy másikat.
Azért is érdemes megnézni a videót, mert olyan tippek, trükkök is kiderülhetnek belőle, amiket tényleg csak egy szerelőműhelyben láthatunk, és profi kezek több évtizedes gyakorlata van benne. Minden munkamenet látható. Megmutatták például, hogy amikor levették a kipufogó rendszert, sokan nem látják, hogy mennyi megbontással járhat.
„Jósolj nekünk szilentből!” - kérte a Totalcar stábja Tamást, aki nem ijedt meg ettől sem.
Kézbe kapta az alkatrészt, és sorolta is profi rutinnal: „legalább 20 éves lengőkar, koszos, poros, a szilentek el vannak öregedve, ki vannak repedezve.” Még azt is elárulta, hogy a lengőkarszilent repedések miatt, akár rossz kerékdőlés és hibás futóműgeometria alakulhat ki.
A lengőkart és a talpast is kézbe vették. A videóban sztorik, jó és rossz példák is elhangoznak a korábbi munkákból. Kiderült, hogy alvázszám alapján kell beazonosítani a futóművet, és nem az autó típus szerint, mert a gyártók trükközhetnek, finomíthatnak később a gyáriakon.
A videó a megszokott Totalcaros stílust hozz, merész, szókimondó, lényegretörő, kézzelfogható, életszagú tanácsokkal. Kiderül mit keres a lengéscsillapító gólyaláb a kocsiban, és hogyan nem bírt el a 20 tonnás prés a hátsó szilenttel. Így 2, 3 szerszámot is legyártottak mire kiszedték. Mennyibe került mindez? Nézd meg a videót: VIDEÓ