Csörög a fék! Fékbetét is csöröghet és a csúszkák is!
Néhány esetben előfordulhat, hogy a fék csörög.
Minden új a futóműben, egy szilent sem szakadt, egy gömbfej sem lóg, újak a lengéscsillapítók és a toronycsapágyak mégis valami rossz úton csörög. Sokan még a szerelők se a fékre gondolnak először pedig vizsgálni kell ezt is!
A fékbetét is csöröghet és a féknyeregcsúszka is.
Fékbetét tartó lemez:
A fékbetét csörgését általában a kopás vagy a fékbetét tartó lemezek okozzák! Ezek pár ezer forintos alkatrészek mégis idővel elöregednek és elveszítik rugalmasságukat! A fékbetét tartó lemezeket általában soha senki nem cseréli, mindig visszateszik a régi mert mi baja lenne…
Féknyereg csúszka:
A féknyereg csúszka a féknyerget rögzíti a tartó konzolba. Ez egy hüvely vagy egy hüvelyes csavar. Mivel a külső alakja henger és ez beül a tartó konzolba ezért kopik. A kopás fő oka a nem megfelelő kenőzsír használata. Nagy hőtűrő minősített fékkenőzsírt kell alkalmazni minden esetben. A kenőzsír vagy egyszerűen elhasználódik vagy a csúszkát védő gumiharang szakadása miatt bejut a szennyeződés, a sár, nedvesség és ez által a csúszka vagy megszorul, vagy kikopik és kotyogni kezd.
Mindkét fent felsorolt állítás a fék hangos működéséhez, a fék csörgéséhez vezet! Egyetlen megoldás mindkét esetben a csere. Mivel nem egy drága alkatrész ezért ajánlom, hogy minden második fékbetét cserénél a lemezt cseréltessük és a féknyeregcsúszkák állapotát ellenőriztessük és zsíroztassuk be.
Fékbetét tartó lemez és fékcsúszka alkatrészek beszerzéséhez kérjük töltse ki Ajánlatkérő űrlapunkat!