Audi futómű és lengőkar rendszer ismertetése és lehetséges hibái.
Az Audi mint autógyártó mindig a Prémium vezetést és komfortot helyezte középpontba, kompromisszumokat nem ismerve tervezte személyautói futómű alkatrészeit. A tervezése folyamán tökéletesre fejlesztette a kategóriájában, a lehető legjobb élményt nyújtó rendszereket.
Az Audinál ismerhettük meg először a több lengőkaros első felfüggesztést! De mit is jelent ez?
Az Audi A4, A6 és A8 as modelljeiben már a 90es évek közepe óta több lengőkaros első felfüggesztést használ! Jobb és bal oldalt alul kettő és felül is kettő lengőkar található, tehát az első tengelyen összesen 8db lengőkar és 2 db stabilizátor kar. Mindegy hogy hossz vagy keresztmotoros Audiról van szó, egytől egyig ezt a rendszert használja még a 2015ös modelljeiben is 94óta! Tehát napjainkban már a tökélyére fejlesztve, apróbb módosításokat eszközölve, a legmodernebb modellben is ezt a lengőkar rendszert használja!
A rendszer nagy előnye a kényelem és a biztos útfogás! A minél kevesebb rugózatán tömeg miatt mindegyik lengőkarja Alu vagy alu ötvözett!
Robbantott kép egy A4 es első futóműről és egy A6 első futóműről:
Láthatjuk, hogy a két autó futómű és lengőkar rendszere között minimális különbség van, sőt van, hogy külső szemre teljesen megegyeznek, de méreteiben eltérnek a lengőkargömbfejek kónúszai és a szilentek ház és furat átmérői!
Audi A4 első lengőkar szett:
Audi A6 első lengőkar szett:
A fent felsorolt előnyöknek köszönhetően az autó irányítása páratlan vezetési élményt nyújt a legszélsőségesebb vezetési helyzetekben is. Biztonságot tekintve is élvonalban jár ez a futómű kivitelezési rendszer is.
Audi A4 és A6 lengőkar hibái:
Mint minden alkatrész megöregszik és hát a hazai útviszonyok se barátai ennek a rendszernek. Általában természetese elhasználódás, kopás következménye lehet, hogy elfárad egy lengőkargömbfej vagy egy lengőkar gumi szilent! Természetesen a rossz hazai útviszonyokat is figyelembe kell venni, hisz egy kátyú is könnyen tönkre teheti a lengőkart vagy a gömbfejét! A hibás lengőkar jellegzetessége a nyekergő, nyöszörgő, kopogó hang. Ilyenkor ajánlott a lengőkarok állapotát megvizsgálni a gömbfejek és szilentek átmozgatása megmutathatja a hibás alkatrészt.
Viszont szerelő legyen a talpán aki meg tudja mondani egy többlengőkaros alu futóművel szerelt Audiban melyik lengőkar a rossz és mivel az Audi lengőkar nem felújítható alkatrész csak a cserével orvosolható a probléma. Mivel többlengőkaros futóműről van szó a gyártó az alkatrész cseréjét párban írja elő. Természetesen ez nem egy kőbevésett szabály, de mindenképpen megfontolandó mivel egy lengőkar cseréje általában nem oldja meg a problémát ha 2-3 kell cserélni akkor meg egyenesen anyagilag nem éri meg. Az utángyártott és gyári lengőkar piacon pont ezért található meg az úgynevezett lengőkar szett vagy futómű készlet néven egy olyan komplett lengőkar szett melyben minden benne van. Az összes 8db lengőkar, 2db stabilizátor kar de még a külső kormányösszekötő gömbfejek is, sőt nemesebb gyártóknál még a beszereléshez szűkséges csavar készlet is!
Amennyiben lengőkar hibát feltételez, ajánljuk a mihamarabbi cseréjét, a hibás alkatrész balesetveszélyes! Ha a gömbfej eltörik vagy szétszakad, az autó irányíthatatlanná válik és balesetett okozunk!
Webáruházunk kínálatában lehetséges az Audi lengőkarok darabonként megvásárlása, de hosszú távra tervezve az autóval és költséghatékony megoldásként kínálunk Audi lengőkar szetteket A3, A4, A6 sőt még A8as modellekhez és akár erősített kivitelben is!
Az alkatrészeket webáruházunkban kedvezményes áron megtalálhatja és másnapi házhozszállítással meg is rendelheti!
Balesetmentes közlekedést kívánunk!
Süvöltős Tamás
futomuwebshop.hu