Átcsomagolt autóalkatrészek!
Mára minden napos hogy egy bontatlan és itt hangsúlyozom bontatlan autóalkatrészt kicsomagolva nem azt találjuk benne mint amit a külső csomagolás alapján jelez! Általában ennek két fő oka van!
Átvertek? Hamis, csalás, vagy igy van jól?!
1-OK
Az alkatrész gyártó gyár több márkanevet is gyárt ugyan arra a piacra. Ilyen például a ZF vagy a Federal Mogul, Schaffler csak hogy a legnagyobbakat említsem. Ez azt jelenti, hogy a például megrendelünk egy Sachs lengéscsillapítót de lehet, hogy a sachs.-os dobozban Boge feliratú termék lesz, vagy Boge-Sachs.
Véleményem szerint ezzel nem kell foglalkozni és nem is igazán lehet mit tenni ez ellen. De sokszor előfordul a Schaffler.-es termékeknél, hogy rendelünk egy LUK kuplung szettet és mondjuk a kinyomó csapágy INA benne. Nincs ezzel baj, az INa is a Schaffler családhoz tartozik.
2-OK
Drága alkatrészeknél mint például a kuplung vagy kettős tömegű lendkerék állandó szinte napi rendszerességgel fordul elő az, hogy a termék dobozban nem az van mint ami rá van írva! Itt arra gondolok, hogy LUK helyett Valeo lesz benne vagy fordítva, vagy Sachs. Ennek oka , hogy gyári szinten például a diesel Alfa Romeo .-kat Valeoval szerelik, tönkre megy a kettős tömegű lendkerék rendelünk bele egy LUK.-ot mert mondjuk 5.000 ft.-al olcsóbb és a LUK.-os dobozban Valeo lesz. Ennek oka, hogy a LUK nem kezd el fejleszteni olyan kuplung és kettős tömegű lendkerék rendszert amit már a Valeo gyári szinten megoldott és gyárt, egyszerűbb átvenni tőle és úgy értékesíteni! De igaz ez vissza felé is. Sőt még a Japán nagy márkák mint Aisin vagy Exedy logóval ellátott termékeket is találhatunk egy Valeo, LUK vagy Sachs.-os dobozban, ennek a magyarázata ugyan az amit leírtam! Olcsóbb átvenni egy gyári alkatrészt mint önköltségen gyúrtatni és terveztetni. Ezzel igazbából semmi probléma nincs, mert gyári minőségű alkatrészekről van szó bármely márkát is említsük. Kellemetlenség a dologban, hogy az ügyfél azt, mondja, hogy őt átverték pedig nem (vagy mégis?). Ha én LUK.-os rendelek ne legyen benne Sachs vagy Valeo és igaz ez oda- vissza is de miért? Ha az ügyfél e-miatt átverve érzi magát az nem a kereskedő hibája, hanem a gyártóé! Ezt kerek perec ki lehet jelenteni.
A fent említett és példák mutatják meg legjobban a „keveredés” okát! Nagy gyárak megveszik a kicsiket, a konkurenciák felvásárolják egymást. A gyártók egymás között is bizniszelnek. A mai világban ha megveszek egy 3000ccm alatti Mercedest akkor abban jó eséllyel Renault motor van, akkor át vagyok verve…. ???? Döntse el mindenki magában, hogy jól van e ez igy és hogy mi ebből a konklúzió.
Ez a 2019.-es Ipari, gyártói és kereskedelmi világ uraim.
További kellemes autózást:
Süvöltős Tamás