Dajka Gábor amatőr újságíró vagyok és Süvöltős Tamást arra kértem, hogy vezessen be egy kicsit a szakmájába.
Gábor: Mit kell tudni a kettős tömegű lendkerékről és a kuplungról?
Tamás: Bonyolult, és pont ezért nem is értem, hogy az emberek hogyan tudják elhinni, hogy fel lehet újítani. Egy kínai cég se tud kicsi olcsó alkatrészt legyártani hozzá.
3 fő nagy Európai gyártó van, aki kompletten kettős tömegű lendkerekes kuplung szettet forgalmaz.
A Luk, a Sachs, és a Valeo, illetve van pár ázsiai pl. az Aisin, és az Exedy rendszerek. Ezeknél nem lehet mellényúlni, akármelyiket is választjuk lendkerék vagy kuplung szempontjából. Ez mind gyári beszállítója az összes autógyártónak. A kuplung szettekből létezik utángyártott alkatrész, ami a gyári alkatrészhez képest 10-20%-al olcsóbb, csak én nem ajánlom, mert visszaüthet.
Gábor: Mennyibe kerül ennek a teljes cseréje?
Tamás: Mi, a műhelyünkben egy kuplung, lendkerék cseréje 30.000 – 50.000 Ft között van.
Gábor: Ezeket az alkatrészeket a te webáruházadból szokták rendelni az ügyfelek, vagy inkább az autószerelők hívnak fel, hogy itt egy ügyfél és erre meg erre van szükség?
Tamás: Természetesen mind a kettőre van példa.
Gábor: Ezek hány kilós alkatrészek egyáltalán?
Tamás: Például egy lendkerék 15 - 30 kg-os alkatrész.
Gábor: Akkor ezek nem egy könnyen mozgatható alkatrészek.
Tamás: Nem igazán. Elég nehéz alkatrészről van szó, méretileg sem egy kicsi.
Gábor: A drága és olcsó között van különbség minőségben?
Tamás: Minőségbéli nincs, csak szerkezeti.
Gábor: Gondolom a 200.000 Ft-os az sokkal jobb, mint a 100.000 Ft-os. Érez ebből valamit a felhasználó?
Tamás: Semmit az ég egy adta világon. A kuplung elvégzi a feladatát, nekünk csak váltani kell. Ha ez kényelmesen történik, akkor nincs baj a rendszerrel. Csere után, 300.000 km-ig ezt el is lehet felejteni.