Gábor: Beszélgessünk egy kicsit az EGR szelepről és a részecskeszűrőről. Mi a helyzet ezen a piacon?
Tamás: Felhígult. Ezeket az alkatrészeket nem lehet felújítani, de ki lehet tisztíttatni, hogyha nem maga a részecskeszűrő romlott el, hanem mondjuk a turbó. Tipikus hiba, hogy a turbó behordta a kipufogórendszerbe a motorolajat, és ezáltal a részecskeszűrő eltömődött, de magának a részecskeszűrőnek nem volt baja. Ez egy járulékos veszteség. Ebben az esetben ki lehet tisztítani. Ezek úgy vannak programozva, hogy önmagukat regenerálják. De ha önmagát nem tudja már regenerálni, akkor azt külső ember sem fogja tudni regenerálni, és akkor kell cserélni az alkatrészt. Egyébként egy tisztítás Magyarországon 50.000 Ft. A le és felszerelése az alkatrésznek 40.000 Ft. Ez 90.000 Ft. Egy zsír új alkatrész, 2 év garanciával, kilométermegkötés nélkül 100.000 Ft.
Gábor: Akkor nem igazán éri meg vele szórakozni.
Tamás: Nem igazán. De általában az ügyfelek megpróbálják a tisztítást, mert úgy vannak vele, hogy 50.000 Ft. Csak később derül ki, hogy még 40.000 Ft, és még garancia sincs arra, hogy a tisztítás sikerült.
Gábor: Nálatok mennyibe kerül a legolcsóbb EGR szelep? Típustól függő?
Tamás: EGR szelepek 10.000 Ft-tól vannak, részecskeszűrők 40.000 Ft-tól vannak.
Gábor: Ezeket még be kell szerelni, és az 40.000 Ft-?
Tamás: Igen, de az autónk jó lesz hosszú évekig. Még az is nagyon fontos, hogy ha ezeket az alkatrészeket kiiktatjuk, akkor autónk nem fog átmenni a műszaki vizsgán. Ha külföldre megyünk, ott nagyon durván megbüntetnek, sőt még Magyarországon is. Az autó forgalmi engedélyét is elvehetik, és kivonhatják a forgalomból. Ezek szigorú dolgok, és szabályok.
Gábor: Tehát ha valamivel ne kockáztassunk, az az EGR szelep és a részecskeszűrő.
Gábor: Ha elromlik az EGR szelep, arról mi hogyan szerzünk tudomást?
Tamás: Mind az EGR szelep, mind a részecskeszűrő hibájáról az autó műszerfala jelez. A műszerfalon nem látni azt, hogy most az EGR szelep a rossz, vagy a részecskeszűrő. Lehet, hogy csak egy egyszerű jeladó, vagy egy kábel ment tönkre. Általában az elektronika a teljesítményt visszaveszi, vagy rosszabb esetben vészüzemmódba kapcsol. Egy szervizig el tudunk menni.