Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Autóalkatrészek

Akciós termék

Akciós ár 17 900 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 7 900 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 34 118 Ft
Készleten 4db
Normál ár 303 915 Ft
Akciós ár 269 900 Ft
Készleten 4db
Normál ár 16 709 Ft
Akciós ár 13 900 Ft
Készleten 4db

Népszerű

Normál ár 48 700 Ft
Akciós ár 44 900 Ft
Készleten 4db
Normál ár 182 123 Ft
Akciós ár 119 900 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 16 709 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 20 339 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 2 689 Ft
Készleten 4db

» Skoda Fabia lengőkarszilent
Skoda Fabia Első lengőkar hátsó szilent cseréje
Első lengőkar hátsó szilent cseréje (1,2 12V AZQ):


A Fabiák gyakori futómű hibája az első lengőkarok szilentjeinek, megnyúlása, szakadása.



A lengőkar szilent cseréjéhez a következő szerszámokra lesz szükségünk:

  • 16-os, 18-as  és 19-es csillagkulcs
  • fűrészlap
  • emelő (nem a gyári)
  • bak
  • kalapács
  • tompa véső
  • racsnis heveder
  • csavarlazító
  • szilikonzsír
  • 2db új szilent



A 11-es számú alkatrész a cserélendő szilent. Választhatjuk a gyárit 6Q0 407 183A (Skoda), vagy a teli szilentek közül: a 6LL 407 183 (Seat) vagy 8Z0 407 183 (Audi) számút.

A teli szilentek tartósabbak, jobb lesz a kocsi kanyarstabilitása, úttartása.


Az autót felemeljük, alábakoljuk és levesszük a kereket. Emelőn nyugvó autót sose szereljünk!

A bekarikázott aluminium öntvényben van a cserélendő szilent:




Azért, hogy hozzá férjünk, ki kell venni a lengőkart:




Hogy ne állítódjon el a futómű, a talpas gömbfejet kell oldani és a lengőkar első csavarját. Ez a munka egyik legnehezebb része. Csavarlazítóval gondosan befújjuk a csavart. A talpas gömbfej kúpos és önzáró ezért vagy gömbfej kinyomót használunk vagy  a kerékagy öntvényét ütjük meg egy határozott mozdulattal kalapács és véső segítségével.



A gömbfej anyát 18-as csillagkulccsal oldjuk.


A lengőkar már lefelé mozdítható, csak az első csavar rögzíti. A csavart 18-as csillagkulccsal tudjuk kivenni.



Az 1.2 motoroknál a csavart teljesen nem lehet kivenni, mert nekiütközik az olajteknőnek. Ezért a motortartó csavarját (16-os csillagkulcs) is le kell szedni.
Az olajteknőnél megemeljük a motort kb. 3 cm-re. Az emelő és az olajteknő közé falécet teszünk, hogy ne sérüljön meg.

Ezek után már ki tudjuk venni a lengőkart.

A gyári szilent műanyag házú, ezért egy fűrészlappal óvatosan befűrészeljük. Az alu öntvényre vigyázzunk! A művelet után hátulról már kiüthető a régi szilent.

Az öntvényházat belül gondosan megtisztítjuk. Nekem a műanyag szilent és az öntvény között ki volt „virágozva” az alu.

Az új szilentet be kell sajtolni az öntvénybe! Én egy 12-es 8.8-as keménységű menetes szárat használtam. 18cm hosszú szárhoz 2db 12-es toldó anyát vettem.
A toldó anya 35mm hosszú ezért nehezebben lehet megszakítani.
A két oldalon alátétekkel támasztottam meg a szilentet. 43-as alátét (külső méret: 78), 23-as alátét (külső méret: 59), 14-es alátét (külső méret: 41).

19-es csillagkulccsal fokozatosan besajtoljuk, én bekentem a szilentet szilikonzsíral ,hogy könnyebben bemenjen. Az egyik oldalon összehegesztettem az alátéteket de felesleges mert könnyen középre igazíthatók az anya meghúzása közben.




Már csak a lengőkar visszarakása van hátra. A lengőkar végét bekentem szilikonzsírral, és racsnis hevederrel húzattam a helyére. Amikor ez megvan akkor a lengőkar elejét kell visszatolni a helyére és rögzíteni a csavarjával. A motort elkezdjük leengedi de fent közben a motortartó csavarját beigazítjuk a tartó és a motort összekötő öntvény furatába, majd tovább engedjük lefelé. Az anyával rögzítjük.

A lengőkart feltoljuk és beillesztjük a talpas gömbfejet a helyére és a csavarját meghúzzuk.

A kereket visszarakjuk és az autó bal oldalán is kicseréljük a szilentet, de itt már nem kell emelni a motort.

Nem bonyolult művelet de a makacson ragaszkodó gömbfej és a csak besajtolhatóan berakható szilent miatt gyakorlottabb vállalkozó szellemű mágusoknak ajánlom!

Sok sikert hozzá!

NTM1MThiMm