Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Autóalkatrészek

Akciós termék

Akciós ár 3 250 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 59 900 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 42 790 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 4 389 Ft
Készleten 4db

Népszerű

Akciós ár 10 900 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 55 400 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 2 420 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 288 480 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 128 900 Ft
Készleten 4db

» Ford Mondeo (MK1) első futómű

Ford Mondeo első futómű hibái


Nem titok, hogy a Mondeo első futóműve és felfüggesztése elég nyűgös és karbantartás igényes. Ez leginkább a lengőkar szilentekre igaz. Az MK1-et kétféle lengőkarral gyártották. Egy kis szilentessel 93-94 ben és nagyszilentessel 95 után.





A szilent hibák jellemzői:
-ráz a kormány kis- és nagy sebességnél
-egyenetlenül elkopva elhúzza a kormányt valamelyik irányba
-bukkanókon üt a futómű A megoldás az összes szilent cseréje illetve a régebbi modelleknél a lengőkar cseréje a nagyobb szilentesre (a jó állapotú bontott tökéletes megoldás kicsi befektetéssel)

További hibák:
-stabilizátor kitámasztók kopottak,vízszintes stab. rúd szilentek kopottak:-kanyarban úszik az autó és rossz az egyenesfutás,fékezéskor valamelyik oldalra húz az autó (csere,nem nagy összeg,de stab. rúd szilent csere rémálom)


-lengőkargömbfej (v. talpas gömbfej) kopott:-kanyarodáskor,rossz úton kopogó hang hallatszódik


-kormánygömbfej kopott:-álló helyzetben tekerve a kormányt ropog ill. menet közben nem egyenletes a kormány fordulása (az előzőtől is lehet,nekem a kettő együtt lett cserélve és megszűnt)


-fáradt a szervó olaj:-nehéz és egyenetlen a kormány tekerése


-rossz lengéscsillapító:-lenyomva lent marad az autó orra ill. már kis fékezésnél is jellegzetesen bebólint,kanyarodásnál nagy kasztni bedőlés,az úton menet közben „kóválygás”


-fékezéskor valamelyik irányban elhúz az eleje:-lehet fékhiba is (ha jobbra húz,a baloldalt kell megnézni,az autó mindig a jobban fékező irányba húz) ill. a szilentek,kitámasztók hibája is


-toronycsapágy:-hibáját nem tudom milyen, mert még nem tapasztaltam...


-kerékcsapágy kopott:-jellegzetes, folyamatosan hallható kattogó hang menet közben,de a gumit ill. felnit is meg kell nézni,mert az is okozhat ilyet!(nekem egy beszúródott szög okozta,szerencsére a gumis kiszúrta,nem kellett csapágyat cserélni....)


-gumihibák:-kormányrázás;-kicsi guminyomásnál kormányrázás és nehéz kormányzás;-túl nagy nyomásnál pattogó kasztni és csúszásra hajlamosság


-féltengelyhibák:-kattogás a csuklóknál,többet nem tudok mert nincs gondom vele...



Mint látható, jó-pár hibának ugyanaz a megjelenése, emiatt gyakorlatilag mindent át kell nézni.

Költségtakarékos megoldás egyszerre lecserélni az alábbi alkatrészeket:


-kitámasztók, lengőkar szilentek,lengéscsillapítók, lengő- és kormánygömbfejek. Miért? Mert minden a futóművet érintő beavatkozás után ajánlott egy műszeres futóműbeállítást csináltatni. Ha nem, akkor előbb-utóbb nagy valószínűséggel az is elromlik, ami jó volt...(gumi félrekopik, a kormánymű tönkremegy az aszimmetrikus terheléstől stb...) A lengőkar szilenteket kompletten cserélve meg lehet úszni a futóműállítást,de ha csak egy v. kettő van cserélve egyszerre,akkor a kormány elállítódhat (az újabb keményebb szilentgumi jobban tart mint a régebbi, kopottabb és ez elnyomhatja a kormányt)

NjBiY