A Stabilizátorkar, stabilizátor pálca vagy másnéven kutyacsont!
A futómű felől érkező rendellenes kopogó hangok hallatán mindenki arra gondol, hogy ez drága lesz. Pedig ez nem feltétlenül van igy.
A mai modern autókban elől hatul találhatunk stabilizátor pálcákat. Sokan kutyacsontnak hívjak a formai hasonlóság miatt. A Stabilizátorkarok a stabilizátor keresztrúdat kötik össze a lengőkarokkal vagy lengéscsillapítókkal. Azért van rájuk szükség, mert az autónkat stabilizálják, főleg kanyarodáskor! Nem hagyják a karosszériát megdúlni illetve kanyarodáskor a megbillenő karosszériát és vele együtt a futóművet kontrolálják. Kanyarodás közben, például egy bal kanyarban a kocsi jobbra dől, ilyenkor a stabilizátor rúd két szélén található stabilizátor pálcák segítik a futómű nyulas megfékezését.
Hol helyezkedik el a stabilizátorkar, pálca?
A vízszintes és a kocsiban keresztbe elhelyezett vastag rúd a stabilizátor rúd. A Stabilizátor rúd a bölcsőhöz van rögzítve általában két darab szilentel, ez a stabilizátor rúd szilent. A stabilizátor rúd végéin található furatok melyekbe csatlakozik a stabilizátorkar, pálca egyik vége, ez lehet menetes vagy gömbfejes kialakítás, másik vége általában a lengéscsillapítókba vagy a lengőkarokba rögzül egy gömbfej segítségével.
Milyen tünetei vannak a hibás stabilizátorkaroknak?
Általában rossz utón apró kopogó hangot adnak.
Mennyibe kerül a stabilizátor kar?
Mi alkatrészek értékesítésével foglalkozunk, és szereléssel. Stabilizátor pálcák mondhatni a futómű alkatrészek egyik legolcsóbb láncszeme. Áruk típustól függően lehetnek 1.000.-6.500 ft/db. Ehhez jön a szerelés óradíja. Ha mind a négy stabilizátor pálcát szeretné az ügyfél cseréltetni az sem több mint 1óra.
Párban kell cserélni a stabilizátor pálcákat?
Nem fontos, de ajánlott, hiszen ha az egyik oldalon elhasználódott, akkor valószínű, hogy nemsokára a másik oldalon is jelentkezik a hiba.