Ha kerékcsapágy hibánk van akkor 4 helyen lehet a hiba. Mind a 4 keréknél!
Kerékcsapágy hibáról és annak hiba jeleiről már írtam pár cikket ha érdekel a kerékcsapágy szerkezeti felépítése és hiba lehetséges okai és jelei akkor keresd fel blogunkat IDE KATTINTVA.
Kerékcsapágy hiba gyanúja a búgó hang, ezt már tudjuk. De ez a búgás még ha egy keréktől is jön szinte lehetettlen megállapítani, hogy pontosan melyiktől. Sokszor kérnek meg ügyfelek, hogy üljek már be a kocsiba és hallgassam meg a búgást. Általában ilyen hibafeltáró próbakörön mindenki mást mond. Én bal elő, ügyfél jobb hátúl. Szóval ezek általában eléggé viccesek szoktak lenni.
Akkor mégis, hogy állapítsuk meg, hogy melyik kerékcsapágy a rossz?
Kerékcsapágy hiba pontos beazonosításának módja az, hogy beállunk a műhelybe és felemeljük az autót. Ha nincs műhelyünk akkor szimplán emeljük meg az autót annyira, hogy a kereke ne legyen a földön. Ha egyszerre nem tudjuk felemelni akkor külön-külön oldalanként.
Fontos, hogyha utcán, udvarunkon emeljük meg a kocsit mindig rögzítsük azokat a kereket, amik a földön vannak. Vagy ékkel, vagy más módon. Hagyjuk sebességben vagy húzzunk kéziféket. Természetesen, ha a hajtott kerekeket vizsgáljuk a sebességben hagyás nem opció mint ahogy a hátsó vizsgálat esetén a kézifék sem. Ha megtörtént az emelés akkor álljunk a vizsgálni kívánt kerékhez. Innentől kezdve már csak 2 lépés választ el minket a kerékcsapágy hiba pontos beazonosításához.
1:
Fogyjuk meg a levegőben logó kereket és kezdjük el erősen pörgetni. Próbáljuk szimulálni azt, hogy az úttesten forog. Minél jobban, amennyire csak tudjuk. Mivel a motor nem jár és nincs gördülési hang, se más környezeti zaj ezért igy hamar megállapítható, hogy melyik kerékcsapágy is búg pontosan.
2:
Nem minden esetben fogunk tudni kezünkkel akkora erőt kifejteni, mint amikor az autó az úttesten halad. Úgyanis van olyan, hogy csak 8km/h.-tól búg vagy a felett. Ekkora sebességre a kereket nem fogjuk tudni kézzel megpörgetni. De erre is van módszer. Fogjuk meg a levegőben lógó vizsgált kereket. Egyik kezünkkel alul a másikkal pedig felül markoljunk rá a gumira és rángassuk meg egy egyszerű ki-be rángatással. Majd ugyan igy, de jobb és bal oldalát is egy ki be rángatással. Ugyanis amikor egy kerékcsapágy rossz és már búg akkor az bizony lóg és ezt a kezünkkel érezni is fogjuk. Ha azt érezzük rángatás közben, hogy a kerék kottyan, mozog akkor meg is találtuk a hiba forrását, a rossz kerékcsapágyat. Olyan érzésünk lesz mintha fel lenne lazítva a kerékcsavar, felnicsavar és azon kotyogna a kerék, mintha nem lenne rendesen meghúzva.
Ha megtaláltuk a hibás kerékcsapágyat
Nincs más dolgunk, mint vásárolni az adott autó típushoz pontosan egyező kerékcsapágyat. Ha úgy érezzük, hogy nem vagyunk képesek annak házilag a cseréjéhez akkor keressünk fel egy autószervizt. Cégünk kerékcsapágy webáruház értékesítésén túl kerékcsapágy szerelést is vállal.