Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!

Illegális az autó tuning? Hogyan legyél benzinszagú bűnöző...

2023.10.16.

Illegális az autó tuning? Hogyan legyél benzinszagú bűnöző...

Magyarország és az autó tuning. Most tényleg bűnöző lehetsz a nagy felnid miatt.

Bizonyára mára már te is azt olvasod mindenhol, hogy hajtóvadászat indul a tuning autók ellen Magyarországon.

Ez egy sajnálatos dolog. De vizsgáljuk meg kicsit részletesebben, hogy miért is az. Minden nagy hírportál arról cikkel, hogy büntetni fogják a tuning autósokat! Sajnálatos módon 2023 Július 4.-én bekövetkezett és halálos áldozattal járó közúti balesetben meghalt egy vétlen biciklis akit egy „Tuning” Mercedessel gázoltak el, versenyzés közben!

Itt azonban fontos megvizsgálni pár dolgot és tényezőt!

Előszőr is a Mercedes egy AMG volt, tehát egy gyárilag is brutális erős 610Le.-s verzió mely fel volt tuningolva 690Le.-re. De NEM AZ AUTÓ ÖLT, hanem a SOFÖR.

Több hibát is vétett. Gyorsan hajtott, versenyzett stb, De erről nem az autó tehet, hanem az, aki vezette. Nagy valószínűleg a sofőr egy 150 Le.-s autóval se tudta volna elkerülni a balesetett. Rutintalan volt az autója erejéhez képest. És ez szánalmas… és egyben illesztő is. Hiszen több ilyen sofőr jár le fel köztünk.

A gázpedált nem padlóig nyomni nehéz, hanem azt az erőt uralni, amit ez a padlógáz okoz.

Gondoljunk csak abba bele, hogy amit éppen hajtunk autónkat annak a teljesítmény maximumát mikor használjuk ki?
Alkalom adtán, tehát nem is tudjuk nem is tudhatjuk, hogy miként viselkedik az autónk bizonyos körülmények között és akkor még nem is beszélve arról, hogy mondjuk épp ez kanyarban történik és megcsúszik. Aztán persze, hogy szétszaladnak a lovak. Tehát tuning autó ide vagy oda, nem ez a lényeg, hanem maga a SOFŐR! Ha a sofőr hoz egy rossz döntést egy rossz pillanatban már ott van nagy százalékkal az esélye annak, hogy baj fog történni. És miért van ott nagy százalékban ez az esély? Erre a válaszom egyszerű. Ezek a mai autók némelyike már egy veszélyes fegyver, ami egy rutintalan ember kezébe nem való. De sajnos ezek a fegyverek legálisan megvásárolhatók és közutón bárki használhatja őket.

De miért?
Felteszem a kérdést, hogy a Minisztériumban a személyautóknál a jog alkotók, törvényhozók, kreszt alkotó emberek, ha átfordulnak a másik íróasztalhoz és megkérdik a motorkerékpáros „osztályt”, teljesítmény/jogosítványt szabályozását, hogy figyelj már… Nálatok ez, hogy van? Simson vagy Babetta után fel lehet egyből ülni a GSX-R re vagy a Hayabusára? Ugye, hogy nem. Pedig az autósoknál igy megy. Sajnos… És csodálkozunk, hogy balesetek történnek? De most komolyan? Ha a motorkerékpároknál csak képzeljük el, hogy a Babetta után felülne valaki egy gyorsasági motorra… Ugye? Belegondolni is szörnyű. Ott miért van lehetőség a szabályozásra és korlátozásra? Az autós jogosítványnál miért nincs? Pedig nagyon kellene.


Ha sok pénzed van bármilyen erős autót megvásárolhatsz vagy ami még rosszabb megkapja valaki a szüleitől. Mert megteheti…. Nah ez a veszélyes nem az autó tuning!

És tudod mi még a veszélyes? Az, hogy iszonyat sok ember járkál köztünk műszakilag nulla autóval. Mert lesz@rja, nem érdekli.

TE meg aki szépítgeti és csinosítgatja az autóját egy ÁLTALÁNOSÍTÁS MIATT kvázi „BŰNÖZŐ” VAGY!

Pedig TE aki Tuning Bűnöző jelzőt megkaptad, te rendben tartod, szerelőhöz jársz, bármilyen apró problémát észlelsz egyből megakarod javítani. Minden alkatrészből vagy egy egyszerű kiegészítő, jót vagy meg jobbat vásárolsz. Nem sajnálod az autódra se a pénzt se azt a rengeteg időt, amit belefektetsz. Pedig ez rengeteg áldozattal jár. És TE egy ÁLTALÁOSÍTÁS miatt bűnöző vagy.

„Hisz aki autót tuningol az azért teszi mert gyorsan akar menni”
mondta ezt egy híradós bemondó.

Gratulálok! És azoknak a törvényhozóknak és alkotóknak, NKH dolgozóknak, akik ezt kitalálták és lenyilatkozták. Gratulálok mert a saját szegénységi bizonyítványukat állították ki.

Eleve nem szabad és nem is szép dolog általánosítani. ugye? Én ismerek pár meleg politikust mégsem feltételezem azt, hogy mind az. Sőt ismerek pár utálatos rendőrt mégsem mindegyik az. Sőt azt mondták és tanították, hogy az embert se ítéljük meg a bőr színe miatt. De TI  kedves Tuning ellenesek ti pont, hogy ezt csináljátok egy pár helyjegyére miatt. Vagy tévedek?

Egyáltalán tudjátok, hogy mit jelent az, hogy tuning? Csak kérdezem?
Miért baj az, hogy valaki egyedibb autót szeretne? Nem járhat mindenki fehér csíkos, fekete Adidasban. Valakinek ez valakinek meg az tetszik?

Optikai tuning az megvan? Baj, ha nekem nem tetszik az egyszerű ezüst felni csak a fehér? Baj az, ha az én szememben szebb egy spoilertől az autó? Baj, ha felszereltetek egy hátsó szárnyat? Áruljátok már el, hogy hány balesett volt abból, hogy leszakadt egy felszerelt hátsó szárny és az balesetett okozott? Vagy valakit zavar egy egyedi matrica? Megvakít vagy mitől veszélyes? Hol járunk? De most komolyan?

Fék és futómű tuning és egyből ugrik a forgalmid. Sajnos ez se vicc, hanem véresen komoly. Sőt nem kell, hogy tuning legyen. Elég, ha piros a féknyerged vagy sárga a lengéscsillapítód. Kész röhej. Miért baj az, ha van az autó alatt egy gyárinál sokkal komolyabb fékrendszer vagy futómű? Ami egy mérési tartományban sokkal biztosabban kiszolgál? Miért baj az, ha 90km/óránál, ha a fékbe taposol nem 55méteren belül, hanem 40méteren belül megállsz? Max beléd mennek hátulról…. Tudod kik? Akik le se sz@rják az autójuk. De itt ők a jók és ők nem bűnözők.

Motor tuning: Nah igen, ez az, amitől a legtöbben félnek. Hisz ez „ölhet” is.
Kezdjük a legáltalánosabbal KIPUFOGÓ Hangos és zavaró egy sportkipufogó. Mihez képest? Egy gyári A45 vagy M vagy RS vagy franc tudja mihez képest még ugyan csak halknak mondható. Rátettem egy direktlégszűrőt? És max annyit tesz a teljesítményhez, mint a 6. kv a napom végén az elmémnek.  Valaki pedig chip tuningol? Ez eléggé túlzás :D :D

Nah akkor elmondom, hogy nem ez túlzás és nem ezek a veszélyesek. A frissen alvázvédőzőtt, de nem frissen szervizelt autók a veszélyesek, amik friss műszakival rohangálnak. És a melósokat szállító szétrohadt Transit az is megvan ugye? A kitört kerékkel álló autó az útszélén mert kiszakadt a lengőkargömbfej a lengőkarból mert 5 éve nem látta szerelő? Ismerősek ezek a napi szinten látható életképek? Ismétlem NAPI SZINTEN! Az megvan mikor mondja a híradós este a tv.-ben, hogy az autós ismeretlen okból átért a menetirány szerinti másik oldalba eddig tisztázatlan körülmények között és balesetett okozott.  Ezeket az okokat mikor tisztázzuk? Mikor kiderül, hogy a kormányműve úgy lógott, mint tehénen a gatya vagy a lengőkar porrá volt rohadva, hogy a bölcsőt csak a festék tartotta össze, hogy a fékcső nem könnyezett, hanem sírt, hogy a féktárcsa a Balatont is megszégyeníthette volna a hullámoságával? Hogy a guminak nem futófelülete volt, hanem inkább siklót a jó magyar utakon? Hogy a kerékcsapágy lógásához képest a Wunderbaum is feszesebben lóg a tükrön?

És a tuning autók ellen indul hajtóvadászat, és a tuning autósok a veszélyesek. Igen értem, hogy a tuning autósok között is van hülye, de melyik közegben nincs? Nem kell messzire menni, elég ha szétnézel magad körül és szerintem te is tudnál mondani pár barmot csak a közvetlen környezetedből legyen az hobby, munka, vagy bármi más.

Értem én, hogy húzni kell egy vonalat, hogy szabni kell egy határt. De legyen már az a határvonal egy korrekt és minkét részről elfogadható szabályzás. Ne üljön már többszáz lóerős autóba egy rutintalan hülye. Ha az a Mercedes nem lett volna tuningolva és maradt volna csak a gyári 610 Le akkor is balesetett okozott volna. A felhasználó és a felhasználás módja a baj. Nem az, hogy 610 helyett 690 Le volt az autó tuningolva? Vagy ezt most valaki tényleg elhiszi? Kedves Közlekedési Minisztérium, gondolkodjanak már egy picit reálisabban és ne általánosítsunk. Hisz nem kevés ember féltett álmát, munkáját akarják most ketté vágni egy tollvonással. Én a hátsó sportkipufogó dobommal senkit sem fogok megölni, de a barátom se a 18as Fifteen52 kerekeivel. Sőt az ő haverja se a spoilerével és még a Pistike se a Brembo 6 dugattyús fékével se……

És végezetül egy pár válogatott kép, ami mellé nem kell szöveg. Ezek az autó tulajdonosok nem Tuningolnak. És ők a jók. Annyit elárulok, hogy egy ilyen mértékű amortizáció nem pár hét vagy hónap alatt alakul ki, hanem súlyos évek. De ők a jók és mi vagyunk a rosszak.

 

Lemélyebb tisztelettel:
Süvöltős Tamás egy autószervíz tulajdonos és mellette hobby tuner…



Blog kategóriái

Címkék

akció lengőkar ár akciós féltengelycsukló akciós lengéscsillapító Axiálcsukló DPF filter egr szelep tisztitás eladó lengőkar fékbetét féltengelycsukló ár féltengelycsukló hiba futómű teljesítménye Futomuszerviz Debrecen hol vegyek részecskeszűrőt Lengéscsillapító lengéscsillapító ára lengőkar ár lengőkar ár lengőkar készlet LUK kuplung kedvezménnyel MasterSport lengőkar MasterSport vélemény otthoni ellenőrzés részedcskeszűrő kiütés segédalváz segédalvázkeret Starline féknyereg Starline féktárcsa Starline féltengely Starline kerékcsapágy Yamato motortartó Autóalkatrész autóalkatrész autóalkatrész árak autóalkatrész kedvezmény Autóalkatrész kedvezmény autótuning bölcső bőlcső bölcső hibái Cordierite részecskeszűrő egr szelep EGR szelep EGR szelep egr szelep ár EGR szelep ár egr szelep hiba egr szelep kedvezménnyel Féknyereg féktárcsa Féktárcsa porvédő lemez féltengely féltengelycsukló furcsahang futómű állípota futómű állítás futómű ellenőrzés futómű ellenörzés futómű fajtái futómű javítás költsége Futómű szervíz futóműállítás futóműbeállítás futóműfelújítás futóműfelújítás alkatrészek futóműfelújítás ár futóműhiba futóműjavítás árai futóműrezgések Futomuwebshop.hu futóműzajok JMJ katalizátor JMJ részecskeszűrő JMJ vélemény Katalizátor kattogó féltengelycsukló kedvezmény Kerékcsapágy kerékcsapágy ár kerékcsapágy ár kerékcsapágy ellenőrzése kerékcsapágy hiba kerékcsapágy kedvezménnyel kettős tömegű lendkerék Kipufogóleömlő Kormányösszekötő Kormányösszekötő Koronavírus kuplung szett legyakoribb futómű hiba lengéscsillapító Lengéscsillapító lengéscsillapító ár lengéscsillapító ár lengéscsillapító kedvezménnyel lengéscsillapító vásárlás lengőkar lengőkar Lengőkar lengőkar ár lengőkar ár lengőkar kedvezménnyel lengőkar készlet Lengőkar szerelési tanácsok lengőkar szett lengőkar szett lengőkar vásárlás lengőkargömbfej lengőkargömbfej Luk kettős tömegű lendkerék kedvezménnyel magyarország melyik kerékcsapágy a rossz mennyibe kerül a futómű javítás MS lengőkar olcsó egr szelep olcsó kerékcsapágy olcsó kerékcsapágy olcsó kettős tömegű lendkerék olcsó kuplung olcsó lengéscsillapító olcsó lengéscsillapító olcsó lengőkar olcsó lengőkar olcsó lengőkar Olcsó luk olcsó toronycsapágy Rein Hoch ReinHoch Reinhoch ReinHoch ReinHoch ReinHoch ReinHoch alkatrész Reinhoch alkatrészek ReinHoch lengőkar Reinhoch lengőkargömbfej ReinHoch motortartóbak ReinHoch szilent Részecskeszűrő részecskeszűrő kíírás részecskeszűrő tísztitás részecskeszűrő webáruház Silicon Carbide (SIC) részecskeszűrő Spirálrugó Stabilizátor stabilizátorkar Starline Starline autóalkatrész Starline fékbetét Starline féktárcsa Starline lengéscsillapító Starline lengőkar Starline rugó Starline vélemény talpas Toronycsapágy webáruház Yamato gömbfej Yamato lengőkar Yamato stabilizátor Yamato szilent Yamato vélemény
Zjk2MDAwMz