Az első futómű felújítás különböző lehet. Sokan azt mondják már egy lengőkar cserére vagy egy lengéscsillapító cserére, hogy fel van újítva az első futómű. De ez tévedés. A Futómű felújítás az amikor minden ki van cserélve. Ha csak alkatrészeket cserélünk cserélgetünk ki az javítás és nem felújítás.
Vegyük sorban, hogy mik azok a futómű alkatrészek, amiket ki kell ahhoz cserélni, hogy elmondhassuk: felújítottam az első futóművet.
Több részegység van az első futóműben: Ilyen például a lengéscsillapítók, lengőkarok, összekötők. Ez igy leírva eléggé rövidnek is tűnhet de akkor részletezzük.
Első futómű felújítás:
Lengéscsillapító:
Első lengéscsillapítókat is párban kell cserélni. De a lengéscsillapítók mellett ne felejtsük el a lengéscsillapító porvéső gumikat és a felütközésgátlókat. Továbbá ott van még a toronycsapágy és torony szilent is. Illetve a rugók. Ha ezeket mind megvásároljuk és beszereljük akkor elmondhatjuk, hogy a lengéscsillapítókat tekintve fel van újítva az autónk.
Lengőkar:
Első futómű felújítás esetén jobb, ha lengőkar szettben gondolkodunk. Ennek egyszerű az oka. A szettben, vagyis a lengőkar készletben szinte minden alkatrész benne van amire szükségünk lehet vagy lesz a felújítás során. Vegyük őket sorba. Maga a lengőkar és a hozzá tartozó lengőkar szilent, és a végében található lengőkar gömbfej. Ha a lengőkar gömbfej préselős vagy integrált akkor egyszerűbb dolgunk van. De ha a lengőkar gömbfej csavaros akkor gondoskodnunk kell a gömbfej csavarokról is. És itt vissza kell térnünk a szilentre is. A lengőkar szilent csavart se felejtsük el. Ez lehet hagyományos acélcsavar, de lehet Excenteres futómű állító csavar is. Ez autónkként változik. Ha szerencsénk van benne van a lengőkarszettben de sokszor nincs. Jobb érdeklődni vásárlás előtt.
Kormányzás:
Futómű felújítás során kihagyhatatlan a kormányzást irányító alkatrészek cseréje is. Ilyen alkatrész az Axiálcsukló (belső kormányösszekötő) és a külső rúdfej (külső kormányösszekötő). Valamint az ezeket védő kormányműgumiharang.
Stabilizátor:
Két egyszerű és olcsó alkatrész játszik szerepet a stabilizátor rendszerben. Ez a két alkatrész a stabilizátor kar, vagy pálca, ki, hogy hívja (kutyacsont). Valamint a stabilizátor rudat bekötő szilentek vagyis a stabrud szilent.
Kerékcsapágy:
Első futómű felújításnál a kerékcsapágy is bele kell, hogy tartozzon a cserélendő alkatrészek közzé. Továbbá, mivel a lengőkar, és gömbfejek, összekötők le vannak kötve a futóműben a csere során igy jó alkalom a kerékcsapágy egyszerű cseréjére.
A fent felsorolt alkatrészek kicserélése és szakszerű beszerelése esetén már bátran mondhatjuk, hogy az első futómű fel van újítva.
Két dologról nem ejtettem szót. Fékrendszer. Nem kötelező, de ha már egyszer úgyis le van szerelve akkor miért ne cserélnénk őket. illetve a festés. Ha szétkapjuk az első futóművet akkor most vagy soha. Nézzük át a bölcsőt, nyúlványokat, merevítőket. Ha korrodált javítsuk ki, kezeljük le és fessük le. Ha most a futómű felújítás során nem ellenőrizzük és nem kezeljük le őket akkor kb már sose lesz rá megfelelő alkalom. Nem kell itt nagy dologra gondolni de kis gondoskodást megérdemel ha már futóműfelújítást kap az autó. Mindezek mellett pedig egészében nézve a dolgokat még szép is lesz.