Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!

Autóalkatrészek

Akciós termék

Normál ár 59 515 Ft
Akciós ár 33 900 Ft
Készleten 4db
Normál ár 272 175 Ft
Akciós ár 235 500 Ft
Készleten 4db
Normál ár 31 790 Ft
Akciós ár 25 500 Ft
Készleten 4db
Normál ár 12 900 Ft
Akciós ár 9 900 Ft
Készleten 4db
Normál ár 159 900 Ft
Akciós ár 155 500 Ft
Készleten 4db

Népszerű

Akciós ár 175 500 Ft
Készleten 4db
Normál ár 18 900 Ft
Akciós ár 17 900 Ft
Készleten 4db
Normál ár 159 900 Ft
Akciós ár 159 500 Ft
Készleten 4db
Normál ár 24 900 Ft
Akciós ár 24 500 Ft
Készleten 4db
Akciós ár 8 500 Ft
Készleten 4db

» Stabilizátorkar cseréje
Stabilizátorkar csere

Stabilizátorkar csere

Néhány sorban és képpel szeretném megmutatni a stabilizátor pálca cseréjét. Ez miatt nem biztos, hogy érdemes autószerelőhöz menni. Akinek van egy minimális műszaki érzéke 6db csavar ki- és behajtásához és a legalapvetőbb szerszámai, otthon is el tudja végezni a műveletet.

Kezdjük a szerszámokkal:




Első lépésként levesszük a kereket. Erről nem készült kép, gondolom menni fog. Amint lent van a kerék, jöhet a csavarlazító. Befújjuk vele a felső és az alsó csavart is, majd hagyjuk néhány percig.


Ezt követően kezdjük az alsó csavar lazításával, ugyanis nehezn hozzáférhetőbb, a szerelés elején még türelmesebbek vagyunk. A menet közepe ki van alakítva, hogy egy imbusz kulccsal ellen tudjunk tartani, ugyanis a fáradt fejben a menet hamarabb elforog, így simán villáskulccsal ráfogva elforogna a menetes rész és nem lehetne levenni. A képen is látszik, hogy a lengőkarra ráfektettem, így nem kell külön tartani. Az alsó fejhez villáskulccsal fértem hozzá, lassan haladva lehet kihajtani a csavart, de le fog jönni.

Alsó fej kint:


A felső csavarnál is hasonlóképpen járunk el. Sokkal könnyebb hozzáférni, így hamarabb megvagyunk vele. Ha kint van, saját szemünkkel, kezünkkel is meggyőződhetünk arról, hogy a stabilizátor pálca cserére szorult. A menetes rész nagyon könnyen mozog, szinte lötyög. Nekem, ahogy a másik oldali pálca esetében is, a felső fej volt jobban elfáradva.


Ezt követően megtisztítottam mind az alsó, mind a felső lyukat. Először drótkefével, majd ronggyal is letakarítottam. A lényeg, hogy minél kevesebb por, illetve kosz maradjon, persze nem kell sterilizálni, ez nem kórház.


Az új pálcát kicsomagolva örülünk, hogy milyen szép és új és persze lefényképezzük.


Nem kell megijedni, hogy nem jól rakjuk össze, hiszen csak egyféleképpen fog beilleszkedni a helyére. Amiről gyorsan meg lehet jegyezni, hogy felül a fej belül van, kivül van az anya.
Szépen visszahatjuk mindkét csavart, kizárólag a saját, új csavarjával tegyük vissza, azért is kaptuk hozzá. Utána örüljünk, hogy bent van.


Ezt követően nincs más dolgunk, mint felrakni a kereket és örülni, hogy ez is megvolt.
Célszerű egy kis sámlira ülni a szerelés során, ez az a fajta munka, ami ülve is könnyen végezhető. A munka ideje szerszámok elő és visszapakolásával, nyugdíjas tempóval max 45 perc.

ZWZiYjIyY