Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kapcsolat

Futómű Webshop.hu
Egressy Béni tér 15.
4031 Debrecen
Telefonszám: 06-20/402-8182 és 70/525-2043
Írjon nekünk
futomuwebshop@gmail.com

Akciós termék

Akciós ár 6 900 Ft
Akciós ár 23 900 Ft

Szavazás

Milyen alkatrészt keres autójához?

Kerékcsapágy 26% Lengőkar 15% Lengéscsillapító 39% egyéb 20%

Népszerű

Hírek

arr3Kerékcsapágy Akció!Kerékcsapágy akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo kerékcsapágy Audi... arr3Lengőkar akció!Lengőkar akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar Audi... arr3Lengéscsillapító akció!Lengéscsillapító akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Spirálrugó akció!Spirálrugó akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo rugóAudi rugóBMW... arr3Féltengelycsukló akció!Féltengelycsukló akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Lengőkar gömbfej akció!Lengőkar gömbfej akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar... arr3Lengőkar szilent akció!Lengőkar szilent akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar... arr3Kormányösszekötő gömbfej akció!Kormányösszekötő gömbfej akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Axiálcsukló akció!Axiálcsukló akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo axiálcsuklóAudi... arr3Féktárcsa akció!Féktárcsa akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo féktárcsaAudi... arr3Fékbetét akció!Fékbetét akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo fékbetétAudi fékbetétBMW... arr3BMW E46 lengőkar akció!BMW E46 lengőkar és lengőkar szettek raktárkészleten! Tartalmazzák a BMW E46 jobb lengőkar, BMW E46... arr3BMW E60 lengőkar akció!BMW E60 lengőkar és lengőkar szettek raktárkészleten! Tartalmazzák a BMW E60 jobb lengőkar, BMW E60... arr3Peugeot 206 lengőkar akcióPeugeot 206 lengőkar raktárkészleten! Peugeot 206 jobb lengőkar, Peugeot 206 bal lengőkarok... arr3BMW E46 hátsó lengéscsillapító akció!BMW E46 hátsó lengéscsillapító raktárkészleten! BMW E46 hátsó lengéscsillapító azonnal... arr3Rover 75 lengőkar akció!Rover 75 lengőkar raktárkészleten! Rover 75 jobb lengőkar, Rover 75 bal lengőkarok azonnal...

» Skoda Fabia lengőkarszilent
Skoda Fabia Első lengőkar hátsó szilent cseréje
Első lengőkar hátsó szilent cseréje (1,2 12V AZQ):


A Fabiák gyakori futómű hibája az első lengőkarok szilentjeinek, megnyúlása, szakadása.

A lengőkar szilent cseréjéhez a következő szerszámokra lesz szükségünk:

  • 16-os, 18-as  és 19-es csillagkulcs
  • fűrészlap
  • emelő (nem a gyári)
  • bak
  • kalapács
  • tompa véső
  • racsnis heveder
  • csavarlazító
  • szilikonzsír
  • 2db új szilent



A 11-es számú alkatrész a cserélendő szilent. Választhatjuk a gyárit 6Q0 407 183A (Skoda), vagy a teli szilentek közül: a 6LL 407 183 (Seat) vagy 8Z0 407 183 (Audi) számút.

A teli szilentek tartósabbak, jobb lesz a kocsi kanyarstabilitása, úttartása.


Az autót felemeljük, alábakoljuk és levesszük a kereket. Emelőn nyugvó autót sose szereljünk!

A bekarikázott aluminium öntvényben van a cserélendő szilent:




Azért, hogy hozzá férjünk, ki kell venni a lengőkart:




Hogy ne állítódjon el a futómű, a talpas gömbfejet kell oldani és a lengőkar első csavarját. Ez a munka egyik legnehezebb része. Csavarlazítóval gondosan befújjuk a csavart. A talpas gömbfej kúpos és önzáró ezért vagy gömbfej kinyomót használunk vagy  a kerékagy öntvényét ütjük meg egy határozott mozdulattal kalapács és véső segítségével.



A gömbfej anyát 18-as csillagkulccsal oldjuk. (kék kör). A piros nyíl irányában kell megütni egy határozott mozdulattal. A képen már elengedte az ötvény a gömbfejet.





A lengőkar már lefelé mozdítható, csak az első csavar rögzíti. A csavart 18-as csillagkulccsal tudjuk kivenni.



Az 1.2 motoroknál a csavart teljesen nem lehet kivenni, mert nekiütközik az olajteknőnek. Ezért a motortartó csavarját (16-os csillagkulcs) is le kell szedni.
Az olajteknőnél megemeljük a motort kb. 3 cm-re. Az emelő és az olajteknő közé falécet teszünk, hogy ne sérüljön meg.

Ezek után már ki tudjuk venni a lengőkart.

A gyári szilent műanyag házú, ezért egy fűrészlappal óvatosan befűrészeljük. Az alu öntvényre vigyázzunk! A művelet után hátulról már kiüthető a régi szilent.

Az öntvényházat belül gondosan megtisztítjuk. Nekem a műanyag szilent és az öntvény között ki volt „virágozva” az alu.

Az új szilentet be kell sajtolni az öntvénybe! Én egy 12-es 8.8-as keménységű menetes szárat használtam. 18cm hosszú szárhoz 2db 12-es toldó anyát vettem.
A toldó anya 35mm hosszú ezért nehezebben lehet megszakítani.
A két oldalon alátétekkel támasztottam meg a szilentet. 43-as alátét (külső méret: 78), 23-as alátét (külső méret: 59), 14-es alátét (külső méret: 41).

19-es csillagkulccsal fokozatosan besajtoljuk, én bekentem a szilentet szilikonzsíral ,hogy könnyebben bemenjen. Az egyik oldalon összehegesztettem az alátéteket de felesleges mert könnyen középre igazíthatók az anya meghúzása közben.







Már csak a lengőkar visszarakása van hátra. A lengőkar végét bekentem szilikonzsírral, és racsnis hevederrel húzattam a helyére. Amikor ez megvan akkor a lengőkar elejét kell visszatolni a helyére és rögzíteni a csavarjával. A motort elkezdjük leengedi de fent közben a motortartó csavarját beigazítjuk a tartó és a motort összekötő öntvény furatába, majd tovább engedjük lefelé. Az anyával rögzítjük.

A lengőkart feltoljuk és beillesztjük a talpas gömbfejet a helyére és a csavarját meghúzzuk.

A kereket visszarakjuk és az autó bal oldalán is kicseréljük a szilentet, de itt már nem kell emelni a motort.

Nem bonyolult művelet de a makacson ragaszkodó gömbfej és a csak besajtolhatóan berakható szilent miatt gyakorlottabb vállalkozó szellemű mágusoknak ajánlom!

Sok sikert hozzá!

 

YmFlNDll