Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kapcsolat

Futómű Webshop.hu
Egressy Béni tér 15.
4031 Debrecen
Telefonszám: 06-20/402-8182 és 70/525-2043
Írjon nekünk
futomuwebshop@gmail.com

Szavazás

Milyen alkatrészt keres autójához?

Kerékcsapágy 26% Lengőkar 15% Lengéscsillapító 39% egyéb 20%

Népszerű

Akciós ár 78 900 Ft
Akciós ár 38 900 Ft

Hírek

arr3Kerékcsapágy Akció!Kerékcsapágy akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo kerékcsapágy Audi... arr3Lengőkar akció!Lengőkar akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar Audi... arr3Lengéscsillapító akció!Lengéscsillapító akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Spirálrugó akció!Spirálrugó akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo rugóAudi rugóBMW... arr3Féltengelycsukló akció!Féltengelycsukló akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Lengőkar gömbfej akció!Lengőkar gömbfej akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar... arr3Lengőkar szilent akció!Lengőkar szilent akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar... arr3Kormányösszekötő gömbfej akció!Kormányösszekötő gömbfej akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Axiálcsukló akció!Axiálcsukló akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo axiálcsuklóAudi... arr3Féktárcsa akció!Féktárcsa akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo féktárcsaAudi... arr3Fékbetét akció!Fékbetét akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo fékbetétAudi fékbetétBMW... arr3BMW E46 lengőkar akció!BMW E46 lengőkar és lengőkar szettek raktárkészleten! Tartalmazzák a BMW E46 jobb lengőkar, BMW E46... arr3BMW E60 lengőkar akció!BMW E60 lengőkar és lengőkar szettek raktárkészleten! Tartalmazzák a BMW E60 jobb lengőkar, BMW E60... arr3Peugeot 206 lengőkar akcióPeugeot 206 lengőkar raktárkészleten! Peugeot 206 jobb lengőkar, Peugeot 206 bal lengőkarok... arr3BMW E46 hátsó lengéscsillapító akció!BMW E46 hátsó lengéscsillapító raktárkészleten! BMW E46 hátsó lengéscsillapító azonnal... arr3Rover 75 lengőkar akció!Rover 75 lengőkar raktárkészleten! Rover 75 jobb lengőkar, Rover 75 bal lengőkarok azonnal...

» Részecskeszűrő hiba
Részecskeszűrő hibái

A részecskeszűrők hibái

A részecskeszűrő legáltalánosabb hibája annak eldugulása, amely akár károkat is okozhat a gépjárműben is. A szűrő eltömődését nem lehet kivédeni, előbb-utóbb bekövetkezik. A dízelautók használata nem a rövid ideig tartó, szakaszos úgymond városi vezetésre lett tervezve. A kipufogórendszer nem tud annyira felmelegedni, hogy a szűrő rendszer elérje a működéséhez szükséges optimális üzemi hőmérsékletet.
A leggyakoribb hiba az eltömődés a napi használat során alakul ki, a szűrő végzi a dolgát, de nem tudja tökéletesen végezni, ha nincs meg az üzemi hőmérséklet. Az üzemanyag égése során hamu és korom keletkezik, amely a használat során folyamatosan lerakódik a részecskeszűrő részeibe, ezzel pedig eltömődik a rendszer.
A dízel autók a huzamosabb, úgynevezett országúti vezetésre lettek tervezve, ezért a városi vezetés nagyban közre játszik a szűrő korai eltömődéséhez. A környezeti hőmérséklet, a motor, a turbó és az EGR szelep állapota is hatással van a részecskeszűrő működésére.
A részecskeszűrő eltömődése kihat az autónk állapotára is:

  • csökken a motorteljesítmény
  • magasabb üzemanyag fogyasztás
  • rángat az autó, nincs erő benne, nem indul be
  • állandó hibakód jele a műszerfalon,
  • a gépjármű csak vészüzemben működik.

A részecskeszűrő eltömődést komolyan kell venni. Ha az eltömődés bekövetkezne, a lehető leggyorsabban orvosolni kell azt!



A részecskeszűrők fajtái

A részecskeszűrőt szokás DPF-nek is nevezni.

Zárt szűrők

A gyári szűrők általában a katalizátorokban használatoshoz hasonló kerámiatestek, hosszúkás, négyzet keresztmetszetű csatornáinak elejét és végét felváltva lezárják. A kipufogógáz tehát bemegy a csatornába, de kijönni csak egy másikon tud. Így a gázoknak mindenképpen át kell haladniuk a kerámiatest porózus falán, közben a koromrészecskék fennakadnak rajta. Ezek úgynevezett zárt szűrők; nagyon jó hatásfokkal (>95%) az összes gázt megszűrik. Ez jó. De ha semmit sem teszünk ellene, a lerakódó korom miatt akár néhány száz kilométer után teljesen eltömődnek.

Nyitott vagy csapda jellegű szűrők

Elsősorban utólagos beszereléshez készülnek nyitott vagy csapda jellegű szűrők, kerámia helyett gyakran fémből. Ezeknél speciális lamellák kényszerítik örvénylésre a kipufogógázt, amitől a koromrészecskék egy része lerakódik. Itt tehát füstpamacs is van, rák is van, csak kevesebb. Viszont biztosan nincs gond az eltömődéssel, és a motorelektronikát sem kell piszkálni.

A részecskeszűrő működése

Kívülről a részecskeszűrőt nem könnyű megkülönböztetni egy mezei katalizátortól. A csőbe belenézve persze jól látszik a lezárt és nyitott csatornák alkotta sakktáblaszerű mintázat, egy használt szűrőnél jó esetben az egyik oldal koromfekete, a másik szép tiszta. Legalább nem kell sokat töprengeni, hogyan kell visszarakni. Ha nincs kedvünk kiszerelni a szűrőt, akkor is találunk árulkodó nyomokat: mindenféle csövek és szenzorok csatlakoznak hozzá, ezekkel később részletesen foglalkozunk.

Zárt rendszereknél az egyik nagy feladat annak meghatározása, hogy mikor van tele a szűrő, a másik a lerakódott korom eltávolítása, a regeneráció.

A koromkibocsátás erősen függ az útvonaltól, a vezetési stílusunktól, meg mindenféle hőmérsékleti tényezőtől. Az egyik módszer szerint a motorvezérlő azokat az időket méri, amiket a motor a különböző üzemállapotokban eltölt (alapjárat, teljes gáz, különböző részterhelések, hidegindítás), ebből próbálja kitalálni, körülbelül mennyi korom lehet a szűrőben.

A másik módszer legalább első ránézésre precízebbnek tűnik: a kipufogórendszerben a szűrő előtt és után mérhető gáznyomások különbségéből számítják a lerakódott anyagmennyiséget. Minél nagyobb a nyomásesés, annál több a korom. (Két vékony fémcsövecskének tehát már megvan a funkciója: a forró kipufogórendszertől és a sós latyaktól biztos távolságban, gyakran a motortérben elhelyezett nyomáskülönbség-szenzorhoz vezetnek.)

A mérés annál pontosabb, minél jobban húzatjuk a motort és tapossuk a gázt, de hát egyetlen autógyár sem teheti kötelezővé minden vásárlójának, hogy hétfőn, szerdán és pénteken padlógázzal közlekedjen, mert épp mérés van. A legtöbb gyártó ezért a két módszer valamilyen kombinációját használja, és hónapokig tartó mérésekkel, a modellek finomhangolásával próbálják minél pontosabban megbecsülni a korom mennyiségét. Ha tehát valahol olyan emberekkel találkoznának, akik nagy műgonddal próbálják egy tízkilós, patikamérlegen billegő katalizátorszerűség tömegét grammnyi pontossággal meghatározni, legalábbis megvan rá az esély, hogy nem a bolondok házából, hanem valamelyik autógyárból szöktek el.

A szűrő tehát előbb-utóbb megtelik. A hivatalos adatlapokon szereplő, akár 1000 km-es intervallumok elérhetők az automatikus ürítések között, ez nem kérdés. Kedvezőtlen körülmények között, szélsőségesen idióta vezetési stílusban viszont akár 1-200 km alatt telepakolható a filter. Nyilván lesz olyan, aki a teljesítménynövelés katalizátoros autóknál bevált, kifinomult, jó magyar módszerével próbálkozik (“áttolom rajt’ a pajszert, oszt’ kész”). Rá bizonyosan hibalámpa és hibakódok tömkelege vár, hiszen a nyomáskülönbség-szenzor jeléből a motorvezérlő nagyon hamar kisakkozza, hogy ezért vagy azért megsérült a szűrő, és nem tudja ellátni a feladatát.

(A honlaphoz felhasznált forrás: Gulyás Gusztáv írása)

Gyári minőségű Részecskeszűrő!
2-3év garancia!

Ha nem találja a keresett alkatrészt kérem keressen

06-20/402-8182

Vagy kérjen ajánlatott itt: Klikk

Amennyiben nem találja a keresett alkatrészt kérjen ajánlatot itt:

 

NzUzYmE