Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kapcsolat

Futómű Webshop.hu
Mikepércsi út 148.
4030 Debrecen
Telefonszám: 06-20/402-8182 és 70/525-2043
Írjon nekünk
futomuwebshop@gmail.com

Szavazás

Milyen alkatrészt keres autójához?

Kerékcsapágy 26% Lengőkar 15% Lengéscsillapító 39% egyéb 21%

Hírek

arr3Kerékcsapágy Akció!Kerékcsapágy akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo kerékcsapágy Audi... arr3Lengőkar akció!Lengőkar akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar Audi... arr3Lengéscsillapító akció!Lengéscsillapító akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Spirálrugó akció!Spirálrugó akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo rugóAudi rugóBMW... arr3Féltengelycsukló akció!Féltengelycsukló akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Lengőkar gömbfej akció!Lengőkar gömbfej akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar... arr3Lengőkar szilent akció!Lengőkar szilent akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo lengőkar... arr3Kormányösszekötő gömbfej akció!Kormányösszekötő gömbfej akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo... arr3Axiálcsukló akció!Axiálcsukló akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo axiálcsuklóAudi... arr3Féktárcsa akció!Féktárcsa akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo féktárcsaAudi... arr3Fékbetét akció!Fékbetét akció a www.futomuwebshop.hu autóalkatrész webshopban! Alfa Romeo fékbetétAudi fékbetétBMW... arr3BMW E46 lengőkar akció!BMW E46 lengőkar és lengőkar szettek raktárkészleten! Tartalmazzák a BMW E46 jobb lengőkar, BMW E46... arr3BMW E60 lengőkar akció!BMW E60 lengőkar és lengőkar szettek raktárkészleten! Tartalmazzák a BMW E60 jobb lengőkar, BMW E60... arr3Peugeot 206 lengőkar akcióPeugeot 206 lengőkar raktárkészleten! Peugeot 206 jobb lengőkar, Peugeot 206 bal lengőkarok... arr3BMW E46 hátsó lengéscsillapító akció!BMW E46 hátsó lengéscsillapító raktárkészleten! BMW E46 hátsó lengéscsillapító azonnal... arr3Rover 75 lengőkar akció!Rover 75 lengőkar raktárkészleten! Rover 75 jobb lengőkar, Rover 75 bal lengőkarok azonnal...

» Kerékcsapágy probléma
Amikor a kerékcsapágy búg

Kerékcsapágy hiba,

Wheel bearings problems.

Amikor a kerékcsapágy búg:
Elő szőrt csak pulzálóan halkan, kormányzott keréken csak élesebb kanyarban, terhelés váltáskor, aztán erősödik, később már képes a padlólemezen is folyamatosan érezhető rezgéssé nőni. Tapasztalataim szerint a vájt fülűek már valahol, az egy ideje hallom, de már kanyarban erősödik-nél cseréért kiáltanak, de vannak akik a rádiót hangosabbra kell csavarni, hogy hallgatható maradjon-nál sem tudják, miről van szó. Pedig ez is csak elkopik, tönkremegy. Van a sokára , azaz élettartam hiba. Jó konstrukció esetén ez akár 100.000Km-es futásteljesítményt is feltételezhet. Simán elhasználódik benne a kenőanyag, esetleg víz kerül bele a porvédő gumitömítés megöregedése miatt, amitől rozsda képződik, és a finom rozsdapor, a kenőanyaggal keveredve, már nem kenni, hanem koptatni fog. Ezekben az esetekben egy folyamatosan erősödő (hangosodó) hangot hallani, ami a brutálisig képes erősödni. Ezt az állapotot már nagyon nem éri meg megvárni, szélsőséges esetben a régebbi típusok osztott, viszonylag kis méretű csapágyai beállnak, megszorulnak, és ezzel a tengelycsonk, kerékagy (kiviteltől függően ez jelenthet komplett féktárcsát, fékdobot) cseréjét is szükségessé tevő jelentős többlet költséget jelentő javítást eredményez. A kicsit többet bíró több soros kerékagy csapágyak (amiket szokás komplett kerékagyként is cserélni) esetében már találkoztam olyan mértékű túlhevüléssel, hogy a csapágyban található gumi tömítések, és a kenőanyag kigyulladt. Egy megrakott teherautó, egy utazó család a plafonig pakolt kombiban gondolom nem vágyik ilyesmi élményekre az autópályán. Másik sérülés forrás egy nem észrevett kátyú, ami nem csak a gumit, és felnit veszélyezteti, hanem a csapágyat is. Ez akár hány Km-nél bekövetkezhet. Volt már nálam 18.000Km-es első tulajos szalon autó, de volt már olyan is, hogy a műhelyből csapágycsere után távozott ügyfél konkrétan 2 sarokkal később kátyúzott, másnap ismét a csapágyat cseréltem.  Kis felületen kipattan a csapágy edzett felületéből ahol a golyók futnak, ekkor jön a pulzáló hang. Csak egy ponton sérül a csapágy, mikor a legnagyobb terhelés éri azt az egy pontot, akkor ad hangot. Később a sérülésből kiváló fémszemcsék koptató hatása ad egy alapzajt.
Most már tudjuk mitől nem tart örökké, már csak meg kéne találni, melyik lett cserés:

Kezdjük a kormányzott kerékkel. A fronthajtás elterjedésével itt már nem működik a hagyományos módszer. Marad a kanyargás egy elhagyott útszakaszon. Jobbra íven balra terhelődik az autó, balra íven jobbra terhelődik. Ezt kikódolva, ha JOBBRA kanyarban erősödik, akkor a BAL első, ha BALRA kanyarba erősödik, akkor JOBB első csapágy lesz cserés. Persze van az a "szerencsés" eset, amikor mind két irányban van hang, szóval akkor párban csere!
Nem hajtott keréknél legyen az pl. Bogár első, vagy Golf hátsó, jó módszer a megemel, kerék megforgat, ha zúg, fémesen morog, akkor csere. Nem kormányzott keréknél sokszor nem biztos, hogy azt halljuk, ami rossz. Van pár dolog amitől nehéz beazonosítani pl.: a karosszéria viszi a hangot, nem középen ülünk az autóban, fokozatosan hozzászoktunk, így vettük, nem is tudtuk, hogy a zaj hibára utal (mondjuk korosabb autónál sok ilyesmivel találkozom. Ez öreg, azt hittük ez már csak ilyen. Pedig valamikor minden autónál próbálnak a jó használhatóságra törekedni. Szóval a kicsit akad a váltókar az nem azt jelenti, hogy normális a már két kézzel kell rángatni-val)
Mindenesetre ha szerelőre bízzuk, nem kell vájt fülűt játszanunk.
Most már tudjuk melyik, de ki kéne cserélni:

A kerékagy csapágy csere, régen sem feltétlen volt az udvaron felemelve megcsinál kategória. De mára biztos nem az. Komplett rendszereket kell hozzá megbontani, gólyalábat kivenni, fékrendszereket leszerelni, ABS jeladókat megmenteni, merev hidakat szétbontani, speciális, drága szerszámok kellenek a ma már típusonként eltérő csavarok alkalmazása miatt, csapágy ki-be szereléséhez prés, néha nem is kicsi...
Szóval amit plusz költség forrásként érdemes figyelembe venni csapágy csere esetén!

Sorrendben :)
Felemelésnél kiderül, korrodált a küszöb... Kerék leszerelésnél kiderül, kezdenek tönkremenni a kerékcsavarok, a tőcsavarokat ilyenkor könnyű cserélni, bár van mikor a komplett agy cserénél éppen megoldódik a meggyengült menetek problémája. Fékbetétek-pofák-tárcsák-dobok túlzott kopása, esetleg fék munkahengerek-féltengely szimeringek szivárgása. Futómű megbontásos jellemzően fronthajtásos autóknál lengéscsillapító-toronycsapágy hiba, gömbfejek, lengőkar szilentek, féltengely csuklók, vagy azok gumiharagjának hibája. Illetve egy futómű állítás és az azzal együtt járó kormányzás eszközeiben fennálló hibák javítása.
Pedig csak picit zúgott kanyarban...

Erre lehet azt mondani, hogy van vele baj, nem kevés!

 


Ez például, egy hátsó komplett kerékagy, újabb autó révén (Seat Altea) belső porvédőbe integrált mágnesgyűrűvel, az ABS jeladóhoz.

 

 

 


És a jól látható, kátyú okozta hiba.

További kellemes, és óvatos autózást.

 

ZTYxYmI4YW