Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kapcsolat

Futómű Webshop.hu
Mikepércsi út 148.
4030 Debrecen
Telefonszám: 06-20/402-8182
Írjon nekünk
futomuwebshop@gmail.com

Akciós termék

Akciós ár 3 900 Ft
Akciós ár 13 500 Ft
Akciós ár 12 900 Ft

Szavazás

Milyen alkatrészt keres autójához?

Kerékcsapágy 25% Lengőkar 15% Lengéscsillapító 36% egyéb 23%

Hírek, Blogok, Info

arr3A fékrendszer, fékbetét és féktárcsa ellenőrzésé otthon gyorsan és egyszerűen lehetséges!   A fékrendszer, fékbetét és féktárcsa ellenőrzésé otthon gyorsan és egyszerűen... arr3Miért kopik gyorsan a fék? Hogy érdemes féket cserélni?   Sajnos a mai fogyasztói társadalomnak gyártott autók, minden egyes alkatrészein spórolnak a...

» Fabia lengéscsillapító ütköző
Hátsó lengéscsillapító ütköző gumik cseréje (Skoda Fabia)

Hátsó lengéscsillapító ütköző gumik cseréje (Skoda Fabia kombi)

A 2004-es Fabia kombin időszerűvé vált hátsó lengéscsillapítókon lévő ütköző gumi cseréje, ami a típusra jellemzően mostanra „elfáradt”.


A dolog nem csak optikailag csúnya, de a lengéscsillapító élettartamára is veszélyes lehet.

Autós boltokban többféle ütköző gumit lehet vásárolni, de hozzáértők tapasztalatai alapján az olcsó után gyártott (fekete színű) pár hónap alatt szétmegy, így én is jobb minőségű német gyártmányút vettem. (Unix)

A 2 oldal cseréje otthon házilag is megoldható, kb fél óra/oldal. A szükséges szerszámok:


- 2db 16-os villás kulcs
- 1 db 20T Torx fejű csavarhúzó, lehetőleg rövid
- 1 db 16-os Crova fej, valamilyen toldóval, mert más szerszámmal nem lehet hozzáférni
- 1 db kombinált fogó (ellent tartani)

Először hátulról a kocsi alól érdemes a lengéscsillapító alsó tartó csavarját és a rajta lévő anyát 2 db 16-os villáskulccsal még a kocsi megemelése előtt kivenni, így később könnyebb dolgunk lesz a lengéscsillapító kiszerelésénél.


Ezután kocsi megemel, kerék leszed, így látjuk az alul már szétszedett részt.



A kerékdobban lévő műanyag betétet 10 db torx csavar tartja, a dob felső belső oldalán lévőkhöz csak rövid csavarhúzóval lehet hozzáférni.






A dobbetétet középen kiakasztva könnyedén kivehető.




Eljutottunk a felső részhez...



...amit 2 db 16-os csavar tart, ide villáskulccsal nem lehet hozzáférni, így egy megtoldott Crovával érdemes próbálkozni.


A lengéscsillapító felső részén lévő fekete műanyag sapka alatt egy újabb 16-os anya található.



Ez lehet hogy kicsit rágyógyult, így kombinált fogóval ellent tartva – vagy akinek van satuba fogva – kell a felső részt szétszedni.


Látható a különbség:



Az új felütő gumit felhelyezve annak alsó bordáját a fekete védőcsővel össze kell passzítani...


...majd a felső rész vissza, anya visszacsavar, zárókupak felhelyez.




A lengéscsillapító visszaszerelése fordított sorrendben történik...



...a felső 2 csavar Crovával becsavar, meghúz. Ha már így szétszedtük, a dob belső részét  ki is takaríthatjuk.

A dob takaró műanyagot visszahelyezzük, torxokat visszacsavarjuk.

Ezt követően kerék vissza, az emelővel pedig szépen be tudjuk szabályozni a lengéscsillapítót, hogy az alsó csavart és anyát hátulról a kocsi alsó részéről össze tudjuk szerelni.

Ezzel kész, egy darabig nem lesz baj vele.


A cserét természetesen mindenki csak saját felelősségére végezze el!
Sok sikert hozzá!

ZTcwNTg4ZD